МДПУ репозиторій

Дипломна робота на здобуття ступеня вищої освіти "магістр" на тему "Фізичний розвиток і формування фізичної підготовленості школярів 11-17 років засобами додаткових занять легкою атлетикою"

Попович, Марія Юріївна (2023) Дипломна робота на здобуття ступеня вищої освіти "магістр" на тему "Фізичний розвиток і формування фізичної підготовленості школярів 11-17 років засобами додаткових занять легкою атлетикою". Запоріжжя.

[img] Text
МР_Попович Демо.pdf

Скачати (241kB)

Резюме

На сьогодні проблема фізичного розвитку підростаючого покоління розглядається як одне з пріоритетних соціально-педагогічних завдань. Здоров’я дітей було і залишається пріоритетом державної політики, суспільства, навчальних закладів, сім'ї та самої дитини. Сучасні вчені зазначають, що під час навчання в школі кількість дітей із хронічними захворюваннями збільшується у 2-3 рази. Однією з головних причин такої ситуації є зниження рухової активності у школярів, яка зменшується з року в рік. Легка атлетика займає одне з провідних місць з точки зору здоров’я, фізичного розвитку та фізичного вдосконалення учнів загальної середньої освіти. Бігові вправи, стрибки та метання сприяють розвитку всієї м’язової системи, дихальних шляхів, системи кровообігу та посилюють обмін речовин в організмі. Легка атлетика розвиває силу, спритність, витривалість, швидкість, гнучкість, сприяє вихованню сміливості, рішучості, впевненості в собі, комунікабельності та відповідальності. Для зміцнення здоров'я учнів особливу роль відіграє застосування різноманітних раціональних рухових режимів та оздоровчих фізичних вправ, які б задовольняли вимоги навчального процесу та відповідали закономірностям розвитку фізичних якостей школярів. Об’єкт дослідження – процес фізичного виховання учнів у закладах загальної середньої освіти. Мета – вивчити фізичний розвиток школярів 11-17 років, теоретично обґрунтувати та дослідно- експериментальним шляхом перевірити ефективність організаційно-педагогічних умов зміцнення фізичного розвитку та формування фізичної підготовленості школярів за допомогою додаткових занять легкою атлетикою. Педагогічний експеримент проводився на базі закладів загальної середньої освіти №14 та №3 м. Умань. В ньому брали участь учні 11-17 років. Проведено дослідження фізичного розвитку та підготовленості школярів 11-17 років, які не займаються спортом. 96 протестованих учнів виявили бажання займатися легкою атлетикою (експериментальна група), 109 осіб – спортивними іграми (волейбол та баскетбол). Ці діти склали контрольну групу, яка займалася за кількістю годин однаково з легкоатлетами (2 години на тиждень за шкільною програмою + 6 годин на тиждень за програмами спортивної підготовки ДЮСШ). Другу контрольну групу склали учні, які займалися 2 години на тиждень за шкільною програмою. Тестування контрольних груп проводилося на початку та наприкінці навчального року. Тестування школярів, які займаються додатково легкою атлетикою, проводилося 3 рази на рік. Таким чином, при аналізі результатів педагогічного експерименту з перевірки ефективності додаткових занять з легкої атлетики, спортивних ігор виявлено такі закономірності розвитку рухових якостей: встановлено, що зміни рухових якостей у легкоатлетів та «ігровиків» найбільш суттєві у вікові періоди, аналогічні для школярів, які займаються за комплексною програмою фізичного виховання учнів І-ХІ класів. Однак, як і у випадку з фізичним розвитком інтенсивність та тривалість змін у легкоатлетів більш виражені, що зумовлено впливом додаткових занять легкою атлетикою та підтверджується проведеним порівняльним аналізом. У той же час, аналіз результатів вивчення активної гнучкості хребта та кульшових суглобів виявив відсутність суттєвих відмінностей в обстежених групах, що пов'язано з недостатнім акцентом на розвиток цієї фізичної якості. При вибірковому застосуванні легкоатлетичних вправ усувається диспропорція у розвитку окремих м'язових груп, яка спостерігається у школярів різних вікових груп. Отже, регулярні заняття легкою атлетикою, більшою мірою, ніж спортивні ігри, сприяють розвитку всього організму дітей шкільного віку, зміцненню їхнього здоров'я та підвищенню працездатності. Отримані результати дослідження демонструють позитивний вплив навчально-тренувальних занять легкою атлетикою за програмою для здоров'я школярів 11-17 років.

Тип елементу : Інший
Неконтрольовані ключові слова: школярі, фізичний розвиток, фізичні якості, легка атлетика, фізична підготовленість, фізичне виховання.
Теми: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1603 Середня освіта. Вищі школи
Q Наука > Q Наука (Загальне)
R Медицина > RA Суспільні аспекти медицини > RA0421 Охорона здоров'я. Гігієна. Профілактична медицина
Підрозділи: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти > Кафедра теорії і методики фізичного виховання та спортивних дисциплін
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти > Кафедра теорії і методики фізичного виховання та спортивних дисциплін
Користувач, що депонує: професор Тетяна Євгенівна / Т.Є. Христова
Дата внесення: 28 Трав 2024 11:50
Останні зміни: 28 Трав 2024 11:50
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/13667

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу