Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Інклюзивна освіта як відображення європейських цінностей рівності та недискримінації: український контекст

Шершньова, О. В. (2025) Інклюзивна освіта як відображення європейських цінностей рівності та недискримінації: український контекст. Зміцнення спільних європейських цінностей через освіту: збірник тез доповідей за матеріалами III Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції, 24 жовтня 2025 р.. pp. 122-125. ISSN ISBN 978-617-7346-80-6 У

[thumbnail of Збірник .pdf] Text
Збірник .pdf - Published Version

Download (1MB)

Abstract

У сучасних умовах європейської інтеграції та глобалізації освіта в Україні виступає стратегічним чинником формування громадянина нового типу соціально активного, толерантного, відповідального, здатного до співжиття й співпраці в демократичному суспільстві. Відповідно до цього вектору розвитку, державна освітня політика орієнтується на впровадження спільних для країн
123
Європейського Союзу цінностей - рівності, поваги до людської гідності, демократії, недискримінації та соціальної справедливості, які є базисом сучасної гуманістичної парадигми освіти.
Інклюзивна освіта посідає особливе місце в цьому процесі, адже є одним із ключових інструментів реалізації зазначених цінностей у практиці навчання та виховання. Вона сприяє не лише забезпеченню рівного доступу до освіти для всіх дітей, зокрема тих, які мають особливі освітні потреби, але й формуванню культури взаємоповаги, прийняття іншості та соціальної згуртованості. У цьому сенсі інклюзивна освіта є морально-ціннісним маркером гуманізації освітнього простору, який відображає рівень демократичності та цивілізаційного розвитку суспільства.

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > L Освіта (Загальне)
Divisions: Факультет соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра початкової і спеціальної освіти
Depositing User: Unnamed user with email kaf.po99@gmail.com
Date Deposited: 25 Nov 2025 19:25
Last Modified: 25 Nov 2025 19:25
URI: https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/14449

Actions (login required)

View Item
View Item