Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Використання інтрамедіальних технологій під час підготовки вчителів початкових класів

Дубяга, Світлана Миколаївна and Барбашова, Ірина Анатоліївна and Саєнко, Юлія Олександрівна and Черкашина, Крістіна Анатоліївна and Сухомлінова, Анастасія Сергіївна (2025) Використання інтрамедіальних технологій під час підготовки вчителів початкових класів. Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина») (6 (52)). pp. 374-384. ISSN 2786-4952

[thumbnail of 25510-Текст статті-33254-1-10-20250707.pdf] Text
25510-Текст статті-33254-1-10-20250707.pdf

Download (249kB)

Abstract

Стаття містить ґрунтовне дослідження ролі інтрамедіальних
технологій у системі професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи. З урахуванням сучасних тенденцій у цифровізації освіти автор пояснює поняття «інтрамедіальні технології» як інструмент, що об’єднує різні канали передачі навчального змісту – текст, зображення, аудіо та відео, а також інтерактивні цифрові ресурси – в єдиний педагогічний простір. Обґрунтовано, що інтрамедіальний підхід сприяє реалізації принципів інклюзивної та компетентнісно-орієнтованої освіти та підтримує різні стилі навчання, що є особливо актуальним для підготовки вчителів, які працюватимуть з учнями початкової школи.
У роботі аналізується педагогічний потенціал інтрамедіального контенту для формування професійних та загальноосвітніх компетентностей студентів:
критичного мислення, комунікативної компетентності, адаптації до цифрового середовища, а також творчої реорганізації навчального матеріалу. Досліджуються дидактичні функції інтрамедіальних технологій у процесі моделювання навчальних ситуацій, реалізації проектної діяльності, впровадження елементів гейміфікації та медіакомпетентності.
Особлива увага приділяється методичним аспектам використання
інтрамедіального підходу у викладанні дисциплін психолого-педагогічного та методичного циклу. Наводяться приклади використання інтрамедіальних засобів у практичних завданнях, мікроуроках та педагогічних тренінгах, що сприяють
розвитку педагогічної компетентності майбутніх вчителів.
Стаття містить конкретні пропозиції щодо інтеграції інтрамедіальних технологій у навчальні програми педагогічних вищих навчальних закладів з акцентом на необхідності підвищення цифрової компетентності викладачів.
Зроблено висновок, що інтрамедіальні технології є ефективним засобом модернізації освітнього процесу, що відповідає викликам сучасної школи та вимогам до підготовки конкурентоспроможних фахівців у галузі початкової
освіти.

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1501 Початкова освіта
Divisions: Факультет соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра початкової і спеціальної освіти > Фахові видання
Depositing User: Unnamed user with email kaf.po99@gmail.com
Date Deposited: 03 Sep 2025 22:14
Last Modified: 03 Sep 2025 22:14
URI: https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/14238

Actions (login required)

View Item
View Item