Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Інклюзія у вищій освіті: університетські практики впровадження інклюзії

Шевченко, Юлія and Кондратенко, Валентина (2024) Інклюзія у вищій освіті: університетські практики впровадження інклюзії. Науковий Вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Серія Педагогіка (1): 32. pp. 83-87.

[thumbnail of 3249-Текст статті-8299-1-10-20241221 (4).pdf] Text
3249-Текст статті-8299-1-10-20241221 (4).pdf

Download (240kB)

Abstract

У статті висвітлено проблеми вивчення університетських
практик впровадження інклюзії у вищій освіті в країнах ЄС.
Проаналізовано результати наукових досліджень, які
засвідчують, що розробленню проблеми створення
безбар’єрного освітнього середовища, оформлення та
стабілізації його ціннісних підстав та смислового наповнення у
наукових студіях присвячено недостатньо уваги. Розкрито
траєкторію успішної інтеграції осіб з особливими освітніми
потребами у навчальний процес ЗВО. Визначено, що
найбільш продуктивною стратегією управління вищим
навчальним закладом як гетерогенною організацією є
стратегія, в основі якої лежить широке філософськопедагогічне бачення інклюзивної освіти. Проаналізовано
підходи до організації інклюзивної освіти, два з яких
зараховано до компенсаторних і лише один до істинно
інклюзивних, та основні елементи інклюзивної досконалості
університету, з яких виокремлено фокус на інтелектуальному
та соціальному розвитку студентів; пропозиція найкращого з
можливих курсів навчання для контексту освіти;
цілеспрямований розвиток підвищення якості навчання
студентів та використання для цього організаційних ресурсів;
увага до культурних відмінностей; гостинна спільнота. Отримані результати послужили підставою для подальшої розробки моделей інклюзивної досконалості університету, яка визначається як сукупність стратегій та практик, спрямованих на підтримку різноманітності. Внаслідок проведення аналізу моделей інклюзивної досконалості університетів визначено нове розуміння інклюзії у вищій освіті, що імплементується як бінарність підходів.

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > LC Спеціальні аспекти освіти
Divisions: Факультет соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра початкової і спеціальної освіти > Фахові видання
Depositing User: Unnamed user with email kaf.po99@gmail.com
Date Deposited: 16 Jun 2025 09:39
Last Modified: 16 Jun 2025 09:39
URI: https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/14153

Actions (login required)

View Item
View Item