Сіциліцин, Юрій Олександрович and Осадчий, Вячеслав Володимирович (2023) Можливості використання ChatGPT у дистанційному навчанні програмування початківців. Інформаційні технології і засоби навчання, 97 (5). pp. 167-180. ISSN 2076-8184
![USING CHATGPT IN DISTANCE LEARNING.pdf [thumbnail of USING CHATGPT IN DISTANCE LEARNING.pdf]](https://eprints.mdpu.org.ua/style/images/fileicons/text.png)
USING CHATGPT IN DISTANCE LEARNING.pdf
Download (998kB)
Abstract
Ця стаття присвячена аналізу можливостей використання Generative Pre-trained
Transformer (GPT) моделі, а саме ChatGPT, у дистанційному навчанні програмуванню
студентів спеціальності "Комп'ютерні науки". Після огляду та аналізу сучасних наукових
досліджень, автори статті досліджують актуальність та потребу використання штучного
інтелекту та чат-ботів на прикладі ChatGPT у вищій освіті, зокрема для забезпечення
ефективності навчання та збереження інтересу студентів до предмету. У контексті
глобальних змін у системі освіти, спричинених епідеміологічною ситуацією COVID-19 та
військовою агресією стаття аналізує можливі проблеми дистанційного навчання та його
вплив на студентів. Автори докладно проаналізували результати попередніх наукових робіт
та висвітлили як позитивні, так і негативні аспекти використання ChatGPT у вищій освіті.
Особлива увага приділяється аналізу можливих ризиків та викликів, пов'язаних з
використанням ChatGPT у навчальному процесі, зокрема етичні аспекти та конфіденційність.
Стаття надає пропозиції для подальших досліджень, які містять глибший аналіз наслідків
застосування штучного інтелекту у сфері освіти, розробку стратегій вирішення проблем
конфіденційності та вивчення оптимальних підходів до підготовки навчальних закладів до
інтеграції технологій штучного інтелекту в навчальний процес. Також відзначаються підходи
та методи, які можуть бути використані для покращення навчання програмуванню на основі
ChatGPT та інших технологій штучного інтелекту. Основним результатом статті є виявлення
перспективного використання ChatGPT у навчанні програмуванню для студентів
комп'ютерних наук та виділення шляхів подальшого вдосконалення дистанційної освіти в
цьому контексті.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта L Освіта > LC Спеціальні аспекти освіти Q Наука > QA Математика > QA75 Електронні комп'ютери. Інформатика |
Divisions: | Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра інформатики і кібернетики > Фахові видання |
Depositing User: | Інформатики і кібернетики кафедра |
Date Deposited: | 28 Nov 2023 23:03 |
Last Modified: | 28 Nov 2023 23:03 |
URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/13287 |