Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Комплекс тренінгових вправ для професійної підготовки вчителів інформатики

Чорна, Альона and Крашеніннік, Ірина (2022) Комплекс тренінгових вправ для професійної підготовки вчителів інформатики. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, 2 (49). pp. 230-236. ISSN 2308-4863 (Online), 2308-4855 (Print)

[thumbnail of 36.pdf] Text
36.pdf - Published Version

Download (361kB)

Abstract

Стаття присвячена аналізу та обґрунтуванню розробленого комплексу тренінгових вправ у формуванні педагогічної культури майбутнього вчителя інформатики в Україні. Проаналізовано наукові праці українських вчених, які займалися проблемою вдосконалення та методами побудови уроків-тренінгів для учнів та вчителів. На основі аналізу результатів підтверджено що на сьогодні проблема використання тренінгових вправ у формуванні педагогічної культури майбутнього вчителя інформатики вивчена недостатньо; не повною мірою виявлено дидактичні можливості тренінгу, механізм та технологію його проведення; не обґрунтовано комплексу тренінгових вправ, що сприяють формуванню педагогічної культури особистості майбутнього вчителя інформатики. Проаналізовано чотири підходи до проведення тренінгу: тренінг як форма дресури (забезпечує за допомогою позитивного або негативного підкріплення формування бажаних поведінкових партнерів); тренінг як тренування (формування та відпрацювання поведінкових навичок та умінь); тренінг як активне навчання (реалізація передачі знань та розвиток деяких навичок та умінь); тренінг виступає як метод створення умов для саморозкриття учасників та самостійного пошуку ними вирішення власних проблем. У результаті практичного дослідження був розроблений комплекс тренінгових вправ вчителів інформатики, який орієнтований на формування складових професійної підготовки. Розроблений комплекс тренінгових вправ складається із восьми занять, які покращують різноманітні компетентності у роботі вчителів інформатики. Кожне заняття має мету, завдання та рефлексію. Зроблено висновок, що розроблений комплекс тренінгових вправ дозволяє покращити безконфліктність взаємодії формування готовності до публічного виступу і критиці, зняття сором’язливості, стриманості, фізичної незграбності, позитивна мотивація.

Item Type: Article
Subjects: B Філософія. Психологія. Релігія > BF Психологія
L Освіта > L Освіта (Загальне)
L Освіта > LB Теорія і практика освіти
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
Divisions: Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра інформатики і кібернетики > Фахові видання
Depositing User: Users 23 not found.
Date Deposited: 07 Sep 2022 13:20
Last Modified: 07 Sep 2022 13:20
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12646

Actions (login required)

View Item
View Item