МДПУ репозиторій

Проблеми формування управлінської компетентності майбутніх інженерів-програмістів у педагогічній теорії та практиці

Чорна, А. В. (2020) Проблеми формування управлінської компетентності майбутніх інженерів-програмістів у педагогічній теорії та практиці. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр., 2 (68). с. 239-243. ISSN 1992-5786

[img] Text
КПУ_ЗП_2020.pdf

Скачати (1MB)

Резюме

У роботі автор аналізує та розкриває основні аспекти сучасного стану розробленості методичних та педагогічних засад формування управлінської компетентності майбутніх інженерів-програмістів. Автор наголошує про те, що сучасний стан розробок засобів формування компетентностей інженерів програмістів в загальному сенсі є достатньо дослідженим і постійно доповнюється новітніми наробками, але у той же час формування управлінської компетентності під час навчання інженерів-програмістів все ще є недостатньо дослідженим і розвиненим аспектом навчання. Сучасний стан потреб, які висуваються роботодавцями до майбутніх робітників у сфері розробки програмного забезпечення визначає потребу у майбутніх робітників високого рівня технічної та професійної компетентності та потребою у наявності у робітників середнього та високого рівня розвитку управлінської компетентності, що визначається автором як потреба у вмінні програмістів керувати командою розробників у процесі професійного та кар’єрного росту. Науковець визначає основні парадигмальні зміні, притамані сучасним підходам до розвитку управлінської компетентності інженерів-програмістів, до них вона відносить: трансформацію змісту управлінської компетентності інженерів-програмістів у напрямку розвитку лідерського потенціалу та імплементацію компетентнісного підходу в освіту, що детермінує актуалізацію діагностики, формування й оцінювання поведінкових компетенцій інженерів-програмістів. Автор пропонує новітню модель компетенцій майбутнього інженера-програміста, у якій пропонує використовувати два набори загальних компетенцій. Визначаючи склад наборів, автор, визначає потребу у наявності пізнавальних, творчих, соціально-психологічних, особистісних компетенції, що визначають вимоги до соціально-психологічної підготовки випускників та блоку професійних компетенцій за видами діяльності: аналітико-прогностична, організаційно-управлінська, виробничо-технологічна, науково-дослідна, проектна, що визначають вимоги студентів до формування навичок та компетентностей у відповідному виді професійної діяльності. У зв’язку з цим автор робить висновок про необхідність формування дидактичних умови для успішного формування професійної компетентності спеціаліста інженерно-технічного профілю, який відповідатиме сучасним потребам, які визначають роботодавці.

Тип елементу : Стаття
Теми: L Освіта > L Освіта (Загальне)
L Освіта > LB Теорія і практика освіти
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2361 Учбовий план
Підрозділи: Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра інформатики і кібернетики > Фахові видання
Користувач, що депонує: Кафедра інформатики і кібернетики
Дата внесення: 27 Трав 2020 07:20
Останні зміни: 08 Жов 2020 06:30
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/9125

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу