Непша, Олександр Вікторович (2024) Використання технології розвитку критичного мислення в навчанні шкільного курсу географії. Наука і техніка сьогодні. (Серія «Педагогіка», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Фізико-математичні науки», Серія «Техніка»)» (5 (33)). с. 764-778. ISSN 2786-6025
![]() |
Text
Непша ОВ_стаття.pdf Скачати (3MB) |
Резюме
Стаття присвячена вкрай актуальній темі використанню сучасних педагогічних технологій у навчанні шкільного курсу географії. Визначено, що сутність технології критичного мислення полягає в дискретності, відсутності категоричності та авторитарності з боку вчителя і надання можливості учневі пізнавати себе в процесі здобуття знань. Встановлено, що розвиток критичного мислення учнів у навчанні шкільної географії можливий за дотримання таких умов: вчитель: прийняття різних ідей і думок; підтримка активності учнів у процесі навчання; підтримка впевненості учнів у тому, що їм не загрожує ризик бути неправильно зрозумілими; довіра до кожного учня; учні: розвиток впевненості в собі та розуміння цінності своїх ідей і думок; активна участь у процесі навчання; повага до різних думок. В результаті аналіз науково-педагогічної літератури було встановлено, що в основі технології критичного мислення лежить базова модель, що складається з трьох фаз: перша фаза (виклик) орієнтована на актуалізацію наявних знань, формування особистісного інтересу до отримання нової інформації та ціннісного ставлення до предмета; друга фаза (стадія осмислення) – головними завданнями є активне отримання інформації, співвіднесення нового з уже відомим, систематизація, відстеження власного розуміння; третя фаза (рефлексія) спрямована на підсумовування та систематизацію нової інформації, вироблення власного ставлення до матеріалу, що вивчається, і формулювання запитань для подальшого просування в інформаційному полі. Розглянуті в роботі кластерні та інсертні методи розвитку критичного мислення є засобом контролю розуміння матеріалу, що сприяє розвитку аналітичного мислення. Отже, використання технологія критичного мислення на уроках географії сприяє актуалізації наявного в учнів досвіду та знань, стимулюванню розумової діяльності, розвитку творчого типу мислення. Вона дає змогу ефективно розвивати географічне мислення.
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Теми: | L Освіта > LB Теорія і практика освіти L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1603 Середня освіта. Вищі школи |
Підрозділи: | Природничо-географічний факультет > Кафедра географії та туризму > Фахові видання |
Користувач, що депонує: | Кафедра географії та туризму |
Дата внесення: | 28 Трав 2024 11:58 |
Останні зміни: | 28 Трав 2024 11:58 |
URI: | http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/13671 |
Виконати (потребує авторізації)
![]() |
Перегляд елементу |