МДПУ репозиторій

Теоретико-методичні засади особистісно-професійного розвитку вчителя (на основі концепції нової української школи)

Покась, Л. А. та Логвіна-Бик, Т. А. (2019) Теоретико-методичні засади особистісно-професійного розвитку вчителя (на основі концепції нової української школи). Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: Педагогіка, 1 (22). с. 60-65. ISSN 2219-5203

[img] Text
Теоретико-методологічні засади.pdf

Скачати (468kB)

Резюме

У статті розкрито зміст теоретико-методичних засад особистісно-професійного розвитку вчителя (на основі Концепції Нової української школи). Визначено недоліки в організації навчання природничих дисциплін, висвітлено основні підходи до формування дослідницьких умінь студентів як майбутніх учителів біології та географії, а саме: компетентнісний та «навчання через дослідництво». Науково орієнтоване навчання у виші є перспективним напрямом розвитку освіти та формування майбутнього компетентного фахівця, тому подальшу діяльність з розроблення окресленої проблеми доцільно здійснювати в напрямі конструювання програмно-методичного забезпечення відповідного типу навчання. Плануючи уроки біології та формуючи спеціальні й загальнобіологічні поняття в учнів, слід ураховувати психологічні основи побудови уроку з огляду на те, що процес пізнання складається з декількох етапів (відчуття, сприйняття, уявлення, формування понять і оперування поняттями), які обумовлюють етапи уроку з засвоєння нових знань і вмінь та формують компетентності. З'ясовано, що професіоналізм учителя формується з урахуванням таких напрямів: 1) особистісно-орієнтований напрям професійної підготовки - теоретична та наукова обізнаність учителя, креативність, інтелектуальні та операційні риси індивідуальності, емоційність; 2) методологічний рівень підготовки вчителя до реалізації Концепції Нової української школи; 3) професіоналізм вчителя в педагогічному процесі (компетентність, ухвалення рішень, гностичні вміння, навички, дії); створення вчителем гармонійного освітнього простору в навчальному процесі; 4) психодинаміка вчителя (інтенсивність переживань, швидкість їх зміни, навантаження й труднощі в професії); 5) інтегральні характеристики особистості вчителя (креативність як творчий потенціал, самосвідомість, індивідуальний стиль роботи тощо).

Тип елементу : Стаття
Теми: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1603 Середня освіта. Вищі школи
Підрозділи: Хіміко-біологічний факультет > Кафедра ботаніки і садово-паркового господарства > Фахові видання
Користувач, що депонує: Кафедра ботаніки і садово-паркового господарства
Дата внесення: 02 Вер 2020 12:08
Останні зміни: 16 Жов 2020 07:56
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/10492

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу