Дем`яненко, А. М. (2019) Аналіз педагогічних умов формування правового виховання підлітків у процесі роботи громадських об’єднань. Інноваційна педагогіка, 1 (15). pp. 163-165. ISSN 2663-6085
35.pdf
Download (146kB)
Abstract
У статті розглянуто проблему правового
виховання підлітків. Проведено аналіз педа-
гогічних умов для формування правової сві-
домості підлітків. Досліджується питання
наукової проблеми, а саме сутність право-
вого виховання підлітків у процесі виховної
роботи громадського об’єднання. Здійснено
аналіз теоретичних робіт вітчизняних і
зарубіжних експертів щодо формування пра-
вової свідомості підлітків. Проаналізовано
теоретико-методологічні аспекти наукової
проблеми педагогічних умов формування
правосвідомості в підлітків. Відображено
процес роботи громадського об’єднання
з підлітками. Визначено пріоритетність
цього питання в модернізації системи сучас-
ної політики України. Одним зі структур-
них елементів права є правосвідомість, яку
можна визначити як систему знань, оцінок
та ідей, що виражають ставлення людей
до позитивного й ідеального права. Оскільки
правосвідомість є частиною здатності до
морального судження, її зачатки властиві
людині із самого народження. Це варто розу-
міти так, що людина здатна інтуїтивно
розмежовувати добро і зло, законне і про-
тизаконне, справедливе й несправедливе.
Однак однієї інтуїції недостатньо. Розви-
нена правова свідомість має складну струк-
туру й формується частково за допомогою
вольових зусиль індивіда, але більшою мірою
завдяки зовнішньому впливу під час соціаліза-
ції. Визначено, що виховання підлітків і фор-
мування їхньої правової свідомості в процесі
роботи громадського об’єднання передба-
чає вивчення законів, підвищення їхньої пра-
вової обізнаності, систематичну звітність
про поточні питання права, оскільки правові
знання є основою, на якій формується пра-
восвідомість. Вони допомагають підліткам
співвідносити свої вчинки та поведінку своїх
товаришів не лише з відомими моральними
нормами, а й із вимогами законів, виправ-
ляти, змінювати це в правильному напрямі.
Значна частина підлітків, хоча вони не зна-
ють конкретних правових норм, не вчиняє
правопорушень. Регулятором їхньої пове-
дінки є дотримання моральних норм і звичаїв.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Суспільні науки > HN Соціальна історія і стан. Соціальні проблеми. Соціальна реформа H Суспільні науки > HV Соціальна патологія. Соціальний та громадський добробут K Право > K Право (Загальне) L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Divisions: | Учасники-партнери репозиторію МДПУ |
Depositing User: | Users 23 not found. |
Date Deposited: | 10 Oct 2019 13:18 |
Last Modified: | 10 Oct 2019 13:18 |
URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/7716 |