Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Андрагог як провідник процесу навчання дорослих

Ізбаш, С. С. (2018) Андрагог як провідник процесу навчання дорослих. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Педагогічні науки (2). pp. 99-109.

[thumbnail of 12-1.pdf]
Preview
Text
12-1.pdf

Download (513kB) | Preview

Abstract

У статті аналізується сутність професійної діяльності андрагога як диригента процесу навчання дорослих. Відзначено, що ідея лідерства набуває особливого значення як у освітніх, так і соціальних аспектах і має оригінальну історію українського народу. Встановлено, що вивчення сутності лідерства у сфері освіти дорослих має велике значення для української системи освіти, оскільки підготовка професійних андрагогів як лідерів у процесі навчання дорослих сприяє формуванню конкурентних компетентностей у фахівців. Автор пропонує власне визначення поняття «андрагог» і доводить, що сучасний андрагог виступає лідером, організатором, керівником навчання дорослих, виконує певні функції та ролі у суспільстві, що спонукає дорослих мотивовано засвоювати новий досвід пізнання дійсності. Андрагогічна діяльність у статті визначається як специфічний вид професійної діяльності педагога, що працює з дорослими, і спрямований на задоволення потреб дорослих у теоретичних та практичних знаннях та навичках, підтримці та розвитку їх у навчанні та реалізується за допомогою виконання інформаційно-освітніх ролей (консультанта, експерта, наставника, гіда, тьютора, тренера, фасилітатора, модератора, помічника, радника тощо) та провідних організаційно-управлінських функцій. Діяльність андрагога – тренувати, консультувати, надавати соціальну допомогу та виконувати організаційні та управлінські функції у навчальному середовищі дорослих людей. У статті зазначається, що андрагог здатний повести за собою дорослих учнів, а головне, надати їм можливості для самовдосконалення. Доведено, що андрагог виступає провідником процесу навчання дорослих, оскільки його діяльність спрямована на психолого-андрагогічну діагностику тих, хто навчається; спільне планування з дорослими учнями навчального процесу; створення умов для реалізації навчального процесу; загальне впровадження навчального процесу; оцінювання процесу та результатів навчання; формулювання нових цілей навчання; корекцію процесу навчання. Андрагог полегшує особистості пошук себе.

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > LC Спеціальні аспекти освіти > LC5201 Додаткова освіта. Доросла освіта. Неперервна Освіта
Divisions: Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра педагогіки і педагогічної майстерності > Фахові видання
Depositing User: Users 20 not found.
Date Deposited: 05 Jul 2019 07:36
Last Modified: 16 Oct 2020 06:25
URI: https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/4441

Actions (login required)

View Item
View Item