Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Наративні методи та їх навчально-пізнавальний потенціал

Котлярова, В. Ю. and Ткач, М. В. (2017) Наративні методи та їх навчально-пізнавальний потенціал. Актуальні проблеми романо-германської філології та прикладної лінгвістики, 2 (15). pp. 21-24. ISSN ISSN2307-633X

[thumbnail of _2(15)-21-24.pdf]
Preview
Text
_2(15)-21-24.pdf

Download (485kB) | Preview

Abstract

У статті обгрунтовано поняття «наратив», визначено наративні методи та можливості їх використання у процесі навчання англійської мови. Проаналізовано підходи до визначення наративних методів. Підкреслено роль наративної уяви та наративного моделювання.

The concept of "narrative", narrative methods and their use in the learning process of the English language are defined in the article. The approaches to the definition of narrative techniques are analyzed as well as the role of narrative imagination and narrative simulation. It is also determined that the narrative methods of study have significant pedagogical potential and now looks one of the most promising directions of the organization of educational work in modern schools. It is proved that narrative simulation is one of the fundamental elements of thinking and imagination. The focus of our study is the oral narrative story in the first person about the events told by the narrator or someone of his friends (personal experience stories, or stories of personal experience), made for a certain audience. From our point of view, these stories are one of the most common forms of verbal interpersonal communication that occurs at different levels of communication, in a variety of situations.

Item Type: Article
Subjects: P Мова та література > PE Англійська мова
Divisions: Філологічний факультет > Кафедра методики викладання германських мов
Depositing User: Users 35 not found.
Date Deposited: 07 Jun 2019 09:31
Last Modified: 02 Oct 2019 05:51
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/4276

Actions (login required)

View Item
View Item