Фалько, Н. М. (2014) Гармонізація культурно-освітнього простору вищої школи: проблеми та перспективи. 1.4. Концептуалізація відкритості в гармонізації культурно-освітнього простору майбутніх фахівців. Other. Мелітопольський державний педагогічний університет ім.Богдана Хмельницького, Мелітополь.
31.pdf
Download (799kB) | Preview
Abstract
The monograph highlights the methodological grounds of future teachers’ cultural and educational space harmonization which are objectified in the theoretical description of major approaches, principles, conditions of the human dimension conception as a factor of future teachers’ cultural and educational space harmonization. The suggested socio- cultural, moral-educational, praxeological, psychological concepts provide culturally correspondent ground for modernization changes in higher education, implementation basis for the idea of human dimension as a civilization marker of contemporary cultural and educational changes and educational shifts. The monograph is intended for researchers, educators, postgraduate students, Master’s degree students, university students and all those who are interested in problems of science and education.
Item Type: | Monograph (Other) |
---|---|
Subjects: | B Філософія. Психологія. Релігія > BF Психологія |
Divisions: | Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра психології |
Depositing User: | Unnamed user with email psychology@mspu.edu.ua |
Date Deposited: | 02 Jun 2019 15:56 |
Last Modified: | 08 Oct 2021 13:51 |
URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/3923 |