Прийма, Сергій (2013) Розробка теоретико-методологічних засад відкритої освіти як стратегії реалізації ідей і принципів людиномірності. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: Педагогіка , 2 (11). pp. 70-83. ISSN 2219-5203
![748-1387-2-PB.pdf [thumbnail of 748-1387-2-PB.pdf]](https://eprints.mdpu.org.ua/style/images/fileicons/text.png)
748-1387-2-PB.pdf
Download (315kB)
Abstract
У статті наведено результати дослідження з розробки теоретико-методологічних засад відкритої освіти як провідної стратегії реалізації ідей і принципів людиномірності. Показано, що на сучасному етапі розвитку інформаційного суспільства найбільш адекватною стратегією реалізації ідей і принципів людиномірності є відкрита освіта. У ході дослідження виявлено основні методологічні детермінанти відкритої освіти, до яких належать такі вихідні фундаментальні категорії, як «відкритість», «свобода», «відповідальність» та «інформація», визначено їх місце й потенціал у реалізації ідей і принципів людиномірності в освітніх системах. Доведено, що адекватне й усебічне розуміння феномена відкритої освіти можливе за умови залучення такої постнекласичної методологічної парадигми, як синергійно-інформаційний підхід. Саме цей підхід дає змогу адекватно відобразити сучасне світорозуміння, що є протилежним раціоналізму як світоглядному підходу, й уможливлює в рамках феномена відкритої освіти дорослих концептуалізацію таких категорій, як відкритість, свобода, відповідальність та інформація.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Divisions: | Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра інформатики і кібернетики > Фахові видання |
Depositing User: | Unnamed user with email admin@mdpu.org.ua |
Date Deposited: | 11 Mar 2016 13:59 |
Last Modified: | 07 Oct 2020 12:25 |
URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/362 |