Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Підготовка майбутніх учителів початкової школи до реалізації ідей НУШ

Барбашова, І.А. and Свириденко, Г.В. and Дьоміна, В.І. and Таран, К.О. and Черкашина, К.А. (2025) Підготовка майбутніх учителів початкової школи до реалізації ідей НУШ. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи (106). pp. 11-17. ISSN ISSN 3083-5682 (Print) ISSN 3083-5690 (Online)

[thumbnail of 4.pdf] Text
4.pdf

Download (355kB)

Abstract

У статті теоретично обґрунтовано модель професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи із пози
цій реалізації ідей НУШ шляхом виокремлення провідних педагогічних підходів, форм, методів і технік, що спрямовані
на формування ключових професійних компетентностей відповідно до Професійного стандарту.
При написанні статті використовувалися такі методи як: аналіз і синтез; логіко-структурний аналіз; порівняль
ний аналіз; систематизація та узагальнення.
Установлено, що ефективна реалізація освітньої реформи в Україні можлива лише за умови глибокого перегляду
змісту та структури педагогічної освіти в закладах вищої освіти. Здійснено спробу систематизації вимог до профе
сійної підготовки майбутніх вчителів початкових класів відповідно до Професійного стандарту (2024). Обґрунтова
но, що кожна ідея НУШ (дитиноцентризм, педагогіка партнерства, цифровізація, індивідуалізація, безпечне інклю
зивне середовище, компетентнісне та інтегроване навчання, розвиток інноваційності й творчості) корелює з певними
групами професійних компетентностей учителя. Окреслено комплекс освітніх підходів, форм і методик, які є дієвими
інструментами формування зазначених компетентностей (моделювання ситуацій, кейс-методи, освітні проєкти,
EdTech-платформи, техніки фасилітації, тренінги з емоційного інтелекту, індивідуальні освітні маршрути, інтегро
вані міждисциплінарні модулів та ін.).
З’ясовано, що сучасна педагогічна освіта потребує переходу від фрагментарної підготовки до динамічної, адап
тивної та рефлексивної моделі професійного становлення вчителя, що має ґрунтуватися на міждисциплінарності,
інноваційності, партнерській взаємодії та підтримці внутрішньої мотивації студента як майбутнього педагога.
Перспективи подальших розвідок полягають в емпіричному дослідженні ефективності впровадження інноваційних
педагогічних технологій у професійну підготовку педагогів.

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1501 Початкова освіта
Divisions: Факультет соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра початкової і спеціальної освіти > Фахові видання
Depositing User: Unnamed user with email kaf.po99@gmail.com
Date Deposited: 16 Dec 2025 22:00
Last Modified: 16 Dec 2025 22:00
URI: https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/14493

Actions (login required)

View Item
View Item