Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Застосування методів розвитку критичного мислення у початковій освіті

Черкашина, Крістіна (2025) Застосування методів розвитку критичного мислення у початковій освіті. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: Педагогіка (2 (35)). pp. 125-130. ISSN ISSN 2219-5203

[thumbnail of Черкашина (1).pdf] Text
Черкашина (1).pdf

Download (316kB)

Abstract

У статті розглянуто значення та ефективність застосування
методів розвитку критичного мислення у процесі навчання
учнів початкової школи. Критичне мислення є важливою
складовою інтелектуального розвитку дітей, оскільки воно
сприяє формуванню вміння аналізувати, оцінювати,
розв’язувати проблеми та приймати обґрунтовані рішення. В
умовах сучасної освіти, коли інформаційний потік надзвичайно
великий, вміння критично оцінювати отриману інформацію
набуває особливої важливості. У статті визначено, що
навчання критичного мислення з самого початку шкільного
навчання сприяє розвитку важливих когнітивних навичок,
таких як здатність до логічного мислення, самостійного
прийняття рішень та формування власної думки.
Увагу закцентовано на необхідності інтеграції методів
критичного мислення в програму початкової освіти, що
дозволяє формувати у дітей важливі компетенції для їхнього
подальшого навчання та життя. Розглянуто основні методи,
які можуть бути використані в початковій школі для розвитку
критичного мислення, зокрема методи проблемного навчання,
організація дискусій, рольові ігри, використання інтерактивних вправ та аналіз літературних творів. Особливої уваги надано також ролі вчителя в цьому процесі, який має бути наставником, що підтримує активний і самостійний підхід дітей до навчання.
У статті зазначено, що застосування таких методів не лише
сприяє покращенню академічних досягнень учнів, але й
допомагає розвивати в них важливі життєві навички, такі як
здатність до критичного аналізу ситуацій, ефективного
вирішення проблем та відкритості до нових ідей. Наприкінці
статті підкреслено, що для досягнення найкращих результатів
впровадження критичного мислення в початковій школі
необхідно враховувати вікові особливості дітей, їхній
інтелектуальний рівень і створювати підтримуюче середовище для розвитку цих важливих навичок.

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1501 Початкова освіта
Divisions: Факультет соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра початкової і спеціальної освіти > Фахові видання
Depositing User: Unnamed user with email kaf.po99@gmail.com
Date Deposited: 14 Dec 2025 16:47
Last Modified: 14 Dec 2025 16:47
URI: https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/14488

Actions (login required)

View Item
View Item