Дубяга, Світлана and Дьоміна, Владислава (2025) Європейські підходи до мовної освіти учнів з особливими освітніми потребами. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: Педагогіка (2 (35)). pp. 50-55. ISSN ISSN 2219-5203
Дубяга.pdf
Download (317kB)
Abstract
У статті проаналізовано європейські підходи до мовної
освіти учнів з особливими освітніми потребами в контексті
реалізації принципів інклюзивної освіти. Окреслено
нормативно-правові й концептуальні засади мовної
підготовки таких учнів у країнах Європейського Союзу,
зокрема з позицій дотримання прав людини, мовного
різноманіття та рівного доступу до освіти. Особливу увагу
приділено адаптації навчальних програм, використанню
індивідуалізованих освітніх траєкторій, універсального
дизайну навчання та альтернативних і додаткових засобів
комунікації в мовному навчанні. Проаналізовано роль
учителя-філолога в забезпеченні ефективного мовного
розвитку учнів з особливими освітніми потребами, а також
визначено можливості імплементації європейського
досвіду в українську освітню практику. Зроблено висновок
про доцільність інтеграції європейських освітніх стратегій
у систему мовної освіти України з метою підвищення її
інклюзивності та якості.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Subjects: | L Освіта > L Освіта (Загальне) L Освіта > LB Теорія і практика освіти L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта |
| Divisions: | Факультет соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра початкової і спеціальної освіти > Фахові видання |
| Depositing User: | Unnamed user with email kaf.po99@gmail.com |
| Date Deposited: | 11 Dec 2025 22:32 |
| Last Modified: | 11 Dec 2025 22:32 |
| URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/14483 |




