Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Європейські підходи до мовної освіти учнів з особливими освітніми потребами

Дубяга, Світлана and Дьоміна, Владислава (2025) Європейські підходи до мовної освіти учнів з особливими освітніми потребами. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: Педагогіка (2 (35)). pp. 50-55. ISSN ISSN 2219-5203

[thumbnail of Дубяга.pdf] Text
Дубяга.pdf

Download (317kB)

Abstract

У статті проаналізовано європейські підходи до мовної
освіти учнів з особливими освітніми потребами в контексті
реалізації принципів інклюзивної освіти. Окреслено
нормативно-правові й концептуальні засади мовної
підготовки таких учнів у країнах Європейського Союзу,
зокрема з позицій дотримання прав людини, мовного
різноманіття та рівного доступу до освіти. Особливу увагу
приділено адаптації навчальних програм, використанню
індивідуалізованих освітніх траєкторій, універсального
дизайну навчання та альтернативних і додаткових засобів
комунікації в мовному навчанні. Проаналізовано роль
учителя-філолога в забезпеченні ефективного мовного
розвитку учнів з особливими освітніми потребами, а також
визначено можливості імплементації європейського
досвіду в українську освітню практику. Зроблено висновок
про доцільність інтеграції європейських освітніх стратегій
у систему мовної освіти України з метою підвищення її
інклюзивності та якості.

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > L Освіта (Загальне)
L Освіта > LB Теорія і практика освіти
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
Divisions: Факультет соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра початкової і спеціальної освіти > Фахові видання
Depositing User: Unnamed user with email kaf.po99@gmail.com
Date Deposited: 11 Dec 2025 22:32
Last Modified: 11 Dec 2025 22:32
URI: https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/14483

Actions (login required)

View Item
View Item