Шеремет, Наталія Михайлівна (2024) Аналіз впливу НУШ на розвиток критичного мислення та навичок проблемного вирішення задач: дипломна робота на здобуття ступеня вищої освіти «магістр». Запоріжжя.
Шеремет_диплом.pdf
Download (362kB)
Abstract
Шеремет Н. М. «Аналіз впливу НУШ на розвиток критичного мислення
та навичок проблемного вирішення задач». – Рукопис.
Дипломна робота присвячена дослідженню теоретичних і методичних
засад розвитку критичного мислення учнів у контексті реалізації Концепції
Нової української школи. У роботі розкрито сутність критичного мислення
як ключової компетентності ХХІ століття, уточнено його структуру, функції
та педагогічні умови становлення. Проведено аналіз наукових підходів
вітчизняних і зарубіжних дослідників (О. Пометун, О. Тягло, С. Терно,
Д. Халперн, Б. Блум та ін.) щодо формування критичного мислення та його
ролі в освітньому процесі.
Проаналізовано вимоги Державного стандарту базової середньої освіти
та положення НУШ щодо розвитку аналітичного мислення, уміння висувати
гіпотези, аргументувати позицію, приймати рішення та розв’язувати
проблемні задачі. Визначено значення математичної освітньої галузі як
важливого середовища для формування критичності мислення та логічної
культури учнів. Систематизовано та охарактеризовано методи і технології
розвитку критичного мислення на уроках математики. Окреслено методичні
особливості структури уроку з розвитку критичного мислення відповідно до
тріади «актуалізація – побудова знань – рефлексія».
У другому розділі розроблено й описано методичні прийоми, що
забезпечують формування критичного мислення у процесі вивчення
математики, наведено авторські приклади інтерактивних навчальних завдань,
вправ та способів організації роботи учнів. Обґрунтовано вплив
використаних методів на розвиток уміння аналізувати, порівнювати,
оцінювати інформацію, висувати альтернативи та приймати обґрунтовані
рішення.
Практичне значення дипломної роботи полягає у можливості
використання запропонованих методичних рекомендацій, технологій і
дидактичних матеріалів учителями математики закладів загальної середньої
освіти для формування в учнів навичок критичного мислення та розвитку
їхнього потенціалу у сфері проблемного розв’язування задач.
Ключові слова: критичне мислення, Нова українська школа,
інтерактивні методи, проблемне навчання, математична освіта, здобувачі
освіти, технології розвитку мислення.
| Item Type: | Other |
|---|---|
| Subjects: | Q Наука > Q Наука (Загальне) |
| Divisions: | Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти > Кафедра математики і фізики |
| Depositing User: | MIF MIF MIF |
| Date Deposited: | 03 Dec 2025 19:37 |
| Last Modified: | 03 Dec 2025 19:40 |
| URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/14467 |




