Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Формування загальнокультурної компетентності здобувачів освіти основної школи: дипломна робота на здобуття ступеня вищої освіти «магістр»

Челомбітько, Олександр Олександрович (2024) Формування загальнокультурної компетентності здобувачів освіти основної школи: дипломна робота на здобуття ступеня вищої освіти «магістр». Запоріжжя.

[thumbnail of Челомбитько_диплом.pdf] Text
Челомбитько_диплом.pdf

Download (379kB)

Abstract

Челомбитько О.О. «Формування загальнокультурної
компетентності здобувачів освіти основної школи засобами позакласної
роботи з історії математики». – Рукопис.
Дипломна робота присвячена обґрунтуванню теоретичних і
методичних засад формування загальнокультурної компетентності учнів
основної школи в процесі позакласної діяльності з історії математики.
Актуальність дослідження зумовлена модернізацією змісту шкільної освіти
відповідно до вимог Нової української школи, орієнтованої на розвиток
ключових компетентностей, серед яких важливе місце посідає
загальнокультурна. У сучасних умовах саме позакласна робота створює
сприятливе середовище для розвитку пізнавальної активності, творчих
здібностей, етичних і ціннісних орієнтацій школярів.
У роботі розкрито сутність поняття «загальнокультурна
компетентність» як інтегрованої характеристики особистості, що поєднує
знання про національну та світову культуру, моральні норми, ціннісні
орієнтири, естетичні смаки, здатність до культурної взаємодії. Теоретично
обґрунтовано виховний і культурологічний потенціал математики, зокрема її
історичного аспекту, який дає змогу поєднати навчальну, розвивальну й
виховну функції освіти.
Розглянуто види та форми позакласної роботи з математики (гуртки,
факультативи, тижні математики, вікторини, олімпіади, тематичні вечори),
що сприяють формуванню моральних, інтелектуальних і комунікативних
якостей учнів. Особливу увагу приділено впровадженню занять із історії
математики, які розширюють уявлення школярів про розвиток математичних
ідей, знайомлять із внеском учених різних епох та культур у світову науку,
формують почуття поваги до національних традицій, людських досягнень і
духовних цінностей.
Запропоновано методичні рекомендації щодо організації позакласної
роботи з історії математики, спрямованої на розвиток пізнавального інтересу,
виховання культури спілкування, самостійності, відповідальності та творчої
ініціативи учнів. Реалізація запропонованих підходів сприяє гармонійному
розвитку особистості, підвищенню мотивації до навчання та формуванню
загальнокультурної компетентності як важливої складової ключових
компетентностей Нової української школи.
Ключові слова: загальнокультурна компетентність, позакласна робота,
історія математики, компетентнісний підхід, пізнавальна активність,
розвиток особистості, учні основної школи.

Item Type: Other
Subjects: Q Наука > Q Наука (Загальне)
Divisions: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти > Кафедра математики і фізики
Depositing User: MIF MIF MIF
Date Deposited: 03 Dec 2025 19:39
Last Modified: 03 Dec 2025 19:39
URI: https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/14466

Actions (login required)

View Item
View Item