Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Компетентнісно - орієнтована методика вивчення теорії ймовірностей і математичної статистики: дипломна робота на здобуття ступеня вищої освіти «магістр»

Тимошенко, Данило Вячеславович (2024) Компетентнісно - орієнтована методика вивчення теорії ймовірностей і математичної статистики: дипломна робота на здобуття ступеня вищої освіти «магістр». Мелітополь.

[thumbnail of Тимошенко_диплом.pdf] Text
Тимошенко_диплом.pdf

Download (318kB)

Abstract

Тимошенко Д.В. «Компетентнісно - орієнтована методика
вивчення теорії ймовірностей і математичної статистики». – Рукопис.
Одним із головних завдань сучасної освіти є формування компетентної,
творчої особистості, здатної до саморозвитку, критичного мислення та
практичного застосування знань у повсякденному житті. У цьому контексті
важливо не лише засвоювати математику як систему теоретичних знань, а й
розуміти її прикладне значення, що особливо виявляється під час вивчення
тем, пов’язаних із аналізом випадкових явищ, даних і закономірностей.
Вчитель має створювати такі умови навчання, за яких кожен учень буде
активно залучений до пізнавальної діяльності, зможе робити висновки,
оцінювати результати та використовувати математичні методи для
розв’язання реальних завдань.
Дипломна робота присвячена компетентнісно орієнтованій методиці
вивчення теорії ймовірностей і математичної статистики в шкільному курсі
математики. Актуальність дослідження зумовлена потребою оновлення
змісту математичної освіти відповідно до вимог Нової української школи,
підвищення практичної спрямованості навчання та розвитку в учнів
аналітичного мислення, умінь опрацьовувати статистичні дані й оцінювати
ймовірнісні процеси. У роботі визначено місце ймовірнісно-статистичного
матеріалу у шкільному курсі, проаналізовано програми й підручники,
виявлено недоліки у методичному забезпеченні теми.
Розглянуто традиційні підходи до викладання теорії ймовірностей
(обчислювальний, теоретичний, прикладний) і показано шляхи їх
удосконалення в умовах компетентнісного підходу. Запропоновано
методичні рекомендації щодо організації навчання через виконання
практично зорієнтованих завдань, аналіз статистичних даних, моделювання
випадкових подій та використання цифрових інструментів. Особливу увагу
приділено формуванню в учнів умінь логічно міркувати, робити висновки на
основі даних, оцінювати достовірність результатів.
Розроблено систему компетентнісних завдань різного рівня складності,
спрямованих на розвиток аналітичного мислення, дослідницьких навичок і
пізнавального інтересу. Застосування запропонованої методики забезпечує
підвищення ефективності навчання, формування стійких математичних
компетентностей, необхідних для подальшого навчання, майбутньої
професійної діяльності та життя в інформаційному суспільстві.
Ключові слова: теорія ймовірностей, математична статистика,
методика навчання, компетентнісний підхід, математична компетентність,
прикладні задачі, середня школа.

Item Type: Other
Subjects: Q Наука > Q Наука (Загальне)
Q Наука > QA Математика
Q Наука > QA Математика > Вища математика
Divisions: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти > Кафедра математики і фізики
Depositing User: MIF MIF MIF
Date Deposited: 03 Dec 2025 19:41
Last Modified: 03 Dec 2025 19:48
URI: https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/14465

Actions (login required)

View Item
View Item