Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Використання практико-орієнтованого навчання математики в контексті НУШ: дипломна робота на здобуття ступеня вищої освіти «магістр»

Солдатова, Ангеліна Геннадіївна (2024) Використання практико-орієнтованого навчання математики в контексті НУШ: дипломна робота на здобуття ступеня вищої освіти «магістр». Запоріжжя. (In Press)

[thumbnail of Солдатова_диплом.pdf] Text
Солдатова_диплом.pdf

Download (445kB)

Abstract

Солдатова А. Г. «Використання практико-орієнтованого навчання
математики в контексті НУШ». – Рукопис.
Дипломна робота присвячена дослідженню теоретичних і методичних
засад використання практико-орієнтованого навчання математики в умовах
реалізації концепції Нової української школи. У роботі розкрито сутність і
концептуальні засади практико-орієнтованого підходу, проаналізовано його
відповідність компетентнісній моделі математичної освіти та вимогам
сучасного освітнього середовища. Окреслено цілі, принципи й функції такого
навчання, визначено його роль у формуванні математичної, ключових та
міжпредметних компетентностей учнів.
Проаналізовано міжнародний досвід упровадження практико-
орієнтованого навчання, зокрема моделі Фінляндії, Німеччини, США та
Великої Британії, і визначено можливості його адаптації до українського
освітнього контексту. Встановлено, що практико-орієнтований підхід сприяє
підвищенню навчальної мотивації, розвитку критичного мислення,
аналітичних умінь та здатності учнів застосовувати математичні знання у
повсякденному житті.
У другому розділі розроблено й систематизовано підходи до
впровадження практико-орієнтованого навчання на уроках математики:
інтеграцію міжпредметних зв’язків, використання задач з реальним змістом,
застосування методу математичного моделювання, включення проєктних і
дослідницьких завдань, удосконалення дидактичного забезпечення. Подано
авторські приклади навчальних ситуацій, практичних і прикладних задач, що
демонструють можливості реалізації прикладної спрямованості математичної
освіти.
Практичне значення роботи полягає у створенні комплексу методичних
рекомендацій та дидактичних матеріалів, які можуть бути використані
вчителями математики закладів загальної середньої освіти для посилення
практичної спрямованості навчання, підвищення мотивації учнів та
формування їх готовності до застосування математичних знань у реальних
життєвих ситуаціях.
Ключові слова: практико-орієнтоване навчання, математична
компетентність, Нова українська школа, прикладні задачі, міжпредметні
зв’язки, мотивація, математичне моделювання.

Item Type: Other
Subjects: Q Наука > Q Наука (Загальне)
Q Наука > QA Математика
Divisions: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти > Кафедра математики і фізики
Depositing User: MIF MIF MIF
Date Deposited: 03 Dec 2025 19:43
Last Modified: 03 Dec 2025 19:43
URI: https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/14464

Actions (login required)

View Item
View Item