Гринюк, Євгеній Миколайович (2024) Методичні особливості навчання розв'язанню текстових завдань учнів середньої школи: дипломна робота на здобуття ступеня вищої освіти «магістр». Мелітополь.
Гринюк_диплом.pdf
Download (388kB)
Abstract
АНОТАЦІЯ
Гринюк Є.М. «Методичні особливості навчання розв'язанню
текстових завдань учнів середньої школи». – Рукопис.
У дипломній роботі досліджено методичні особливості навчання
розв’язуванню текстових математичних задач учнів середньої школи в
умовах реалізації компетентнісного підходу Нової української школи.
Проаналізовано психолого-педагогічні й дидактичні основи процесу
формування вмінь працювати з текстовими задачами, визначено їх роль у
розвитку логічного, алгоритмічного, критичного та дослідницького мислення
учнів. Обґрунтовано, що текстові задачі виступають ефективним засобом
формування математичної компетентності, уміння застосовувати знання в
реальних життєвих ситуаціях і мотивації до вивчення математики.
Розкрито типові труднощі школярів під час розв’язування текстових
задач, зокрема на етапах аналізу умови, вибору раціонального способу дій і
побудови математичної моделі. Узагальнено сучасні методичні підходи до
організації навчання — проблемно-діяльнісний, контекстуальний,
компетентнісний, ІКТ-орієнтований та диференційований. Показано
доцільність їх комплексного застосування для підвищення ефективності
засвоєння матеріалу.
Розроблено систему поетапного формування вмінь розв’язувати
текстові задачі, що передбачає варіативний добір завдань різних рівнів
складності, використання інтерактивних форм навчання, елементів проєктної
діяльності та цифрових освітніх ресурсів (GeoGebra, Desmos, онлайн-тестів).
Подано методичні рекомендації для вчителів математики щодо планування,
проведення уроків і організації позакласної роботи, спрямованої на розвиток
пізнавальної активності учнів. Результати дослідження можуть бути
використані у практиці закладів загальної середньої освіти та в системі
підготовки майбутніх учителів математики.
Ключові слова: текстова задача, математична компетентність, методика
навчання математики, середня школа, поетапне формування вмінь,
компетентнісний підхід, критичне мислення, інтерактивні методи,
інформаційно-комунікаційні технології.
| Item Type: | Other |
|---|---|
| Subjects: | Q Наука > Q Наука (Загальне) |
| Divisions: | Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти > Кафедра математики і фізики |
| Depositing User: | MIF MIF MIF |
| Date Deposited: | 03 Dec 2025 19:52 |
| Last Modified: | 03 Dec 2025 19:52 |
| URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/14458 |




