Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Сучасні стратегії розвитку критичного мислення учнів при викладанні фізико-математичних дисциплін: дипломна робота на здобуття ступеня вищої освіти «магістр»

Артемчук, Віктор Васильович (2024) Сучасні стратегії розвитку критичного мислення учнів при викладанні фізико-математичних дисциплін: дипломна робота на здобуття ступеня вищої освіти «магістр». Запоріжжя.

[thumbnail of Артемчук_диплом.pdf] Text
Артемчук_диплом.pdf

Download (426kB)

Abstract

Артемчук В. В. «Сучасні стратегії розвитку критичного мислення учнів
при викладанні фізико-математичних дисциплін». – Рукопис.
Дипломна робота присвячена дослідженню теоретичних засад та
сучасних методичних підходів до розвитку критичного мислення учнів у
процесі вивчення фізико-математичних дисциплін. У роботі уточнено
сутність, структуру та ключові характеристики критичного мислення як
однієї з провідних компетентностей ХХІ століття. Проаналізовано
психолого-педагогічні та методичні джерела, окреслено наукові підходи
вітчизняних і зарубіжних дослідників до розуміння феномену критичного
мислення та визначено його місце у сучасній освітній парадигмі.
У першому розділі систематизовано теоретичні підходи до розвитку
критичного мислення, визначено його когнітивні та рефлексивні компоненти,
уточнено принципи та умови ефективного формування цієї компетентності в
освітньому процесі. Розкрито можливості організації уроку за моделлю
критичного мислення з акцентом на етапи актуалізації, побудови знань та
рефлексії.
У другому розділі представлено сучасні стратегії формування
критичного мислення в процесі викладання фізики та математики.
Проаналізовано ефективність використання інтерактивних методів,
проблемно-пошукових технологій, дослідницьких завдань, групової роботи
та аналітичних вправ. Наведено авторські приклади навчальних завдань, що
сприяють формуванню в учнів умінь аналізувати інформацію, висувати
гіпотези, логічно обґрунтовувати вибір способів розв’язання та робити
змістовні висновки.
Практичне значення роботи полягає у можливості застосування
запропонованих методичних рекомендацій та дидактичних матеріалів у
закладах загальної середньої освіти. Розроблені стратегії сприяють
підвищенню пізнавальної активності учнів, розвитку їх логічного та
аналітичного мислення, формуванню навичок самостійного прийняття
рішень у процесі вивчення фізико-математичних дисциплін.
Ключові слова: критичне мислення, стратегії навчання, фізико-
математичні дисципліни, інтерактивні методи, аналітичні вміння, проблемне
навчання, педагогічні технології.

Item Type: Other
Subjects: Q Наука > QA Математика
Divisions: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти > Кафедра математики і фізики
Depositing User: MIF MIF MIF
Date Deposited: 03 Dec 2025 19:50
Last Modified: 03 Dec 2025 19:50
URI: https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/14457

Actions (login required)

View Item
View Item