Адам, Андрій Богданович (2024) Методика розв’язання стереометричних задач в старшій школі: дипломна робота на здобуття ступеня вищої освіти «магістр». Мелітополь.
Адам А_диплом_репозиторій.pdf
Download (411kB)
Abstract
Адам А.Б. «Методика розв’язання стереометричних задач в
старшій школі». – Рукопис.
Одним із головних завдань сучасної освіти є формування компетентної,
творчої особистості, здатної до саморозвитку, самонавчання та
самореалізації. У цьому контексті важливо не лише навчати математики як
системи знань, а й розкривати її практичну значущість і зв’язок із реальним
життям. Вчитель має створити такі умови навчання, за яких кожен учень
буде активно залучений до процесу пізнання, зможе аналізувати, робити
висновки та застосовувати набуті знання на практиці.
Дипломна робота присвячена методиці навчання стереометрії у
старшій школі з використанням прикладних задач. Актуальність дослідження
полягає у необхідності підвищення практичної спрямованості шкільного
курсу геометрії, розвитку просторового мислення учнів, а також у
впровадженні сучасних педагогічних технологій. У роботі визначено місце
стереометрії у системі математичної освіти, проаналізовано шкільні
програми з геометрії та виявлено недостатню увагу до прикладних аспектів
навчання.
Розглянуто традиційні методики викладання стереометрії
(аксіоматичну, аналітичну, наочно-практичну) та визначено напрями їх
удосконалення в умовах компетентнісного підходу. Запропоновано
методичні рекомендації щодо організації навчання через застосування
реальних і контекстних задач, моделювання просторових ситуацій,
інтеграцію з цифровими інструментами. Особливу увагу приділено
формуванню в учнів умінь аналізувати, порівнювати, доводити й робити
узагальнення.
Розроблено систему прикладних стереометричних задач на обчислення,
побудову, доведення та дослідження, що мають практичну спрямованість і
сприяють розвитку логічного мислення, просторової уяви, інтересу до
предмета. Застосування запропонованої методики сприяє підвищенню
ефективності навчання, мотивації учнів і формуванню стійких математичних
компетентностей, необхідних для подальшого навчання та повсякденного
життя.
Ключові слова: стереометрія, методика навчання, прикладні задачі,
просторове мислення, компетентнісний підхід, старша школа.
| Item Type: | Other |
|---|---|
| Subjects: | Q Наука > QA Математика > Вища математика |
| Divisions: | Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти > Кафедра математики і фізики |
| Depositing User: | MIF MIF MIF |
| Date Deposited: | 03 Dec 2025 19:35 |
| Last Modified: | 03 Dec 2025 19:35 |
| URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/14455 |




