Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Інтерактивні методи як засіб розвитку критичного мислення в учнів початкових класів

Дубяга, С.М. and Барбашова, І.А. and Саєнко, Ю.О. and Черкашина, К.А. and Сухомлінова, А.С. (2025) Інтерактивні методи як засіб розвитку критичного мислення в учнів початкових класів. Інноваційна педагогіка, 86 (1). pp. 64-70. ISSN 2663-6085 (Print) 2663-6093 (Online)

[thumbnail of 13.pdf] Text
13.pdf

Download (187kB)

Abstract

Стаття присвячена інтерактивним методам як важливому педагогічному інструменту для сприяння та розвитку критичного мислення в учнів початкової школи.
Актуальність теми зумовлена необхідністю формування особистостей, здатних самостійно мислити, аналізувати інформацію,формулювати обґрунтовані висновки та приймати зважені рішення відповідно до цілей Нової української школи. У статті охарактеризовано учнів початкової школи, які визначають особливості застосування інтерактивних методів, спрямованих не тільки на набуття знань, а й на розвиток
когнітивних здібностей, мислення, комунікативних і кооперативних навичок. Підкреслена важливість активної участі учнів у навчальному процесі, оскільки це є передумовою розвитку критичного мислення.
У статті проаналізовано ефективність різних інтерактивних технологій у створенні сприятливого освітнього середовища, що підсилює інтелектуальну активність, самостійність і критичне мислення учнів при засвоєнні навчального матеріалу. Наведені приклади застосування конкретних педагогічних практик у розвитку аналізу, порівняння, узагальнення, постановки питань, аргументації та рефлексії, що є ключовими
елементами критичного мислення.
Особлива увага приділена методичним рекомендаціям щодо впровадження інтерактивного навчання з урахуванням специфіки навчального предмета, рівня розвитку учнів, педагогічного контексту та наявних ресурсів. Зроблено висновок, що цілеспрямоване, систематичне використання інтерактивних методів у початковій школі сприяє вихованню учнів, які готові до конструктивного діалогу, міжособистісної взаємодії, рефлексії та ефективного вирішення проблем.

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1501 Початкова освіта
Divisions: Факультет соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра початкової і спеціальної освіти > Фахові видання
Depositing User: Unnamed user with email kaf.po99@gmail.com
Date Deposited: 03 Dec 2025 19:20
Last Modified: 03 Dec 2025 19:20
URI: https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/14452

Actions (login required)

View Item
View Item