Ситнік, С. В. and Білуха, Т. І. and Свіденська, Г. М. and Скляр, О.Є. and Теліков, О. В. (2024) Взаємозв᾿язок акцентуацій характеру і стилів поведінки в конфлікті здобувачів вищої освіти. Теоретичні і прикладні проблеми психології та соціальної роботи (66 (4)). pp. 43-54.
![PDF_6.pdf [thumbnail of PDF_6.pdf]](https://eprints.mdpu.org.ua/style/images/fileicons/text.png)
PDF_6.pdf
Download (411kB)
Abstract
У статті представлено результати теоретичного аналізу та
емпіричного дослідження взаємозв’язку між акцентуаціями характеру та
стилями поведінки в конфліктах у здобувачів вищої освіти.
Метою дослідження є визначення характеру впливу різних типів
акцентуацій на вибір стратегії поведінки у конфліктних ситуаціях студентів.
Наукова новизна. На основі кореляційного аналізу було виявлено
статистично значущі взаємозв’язки між акцентуаціями характеру та
конфліктною поведінкою для гіпертимного, емотивного, педантичного,
циклотимічного та демонстративного типів. Гіпертимні та демонстративні
особи схильні до суперництва, а емотивні, екзальтовані до співробітництва.
Циклотимічні та дистимічні особи обирають уникнення, а педантичні та
тривожні – компроміс або пристосування.
Висновки. Результати дослідження підтверджують гіпотезу про те,
що типи акцентуацій значною мірою визначають вибір стратегії поведінки у
конфліктах. Одержані висновки мають важливе значення для корекції
конфліктної поведінки в освітньому середовищі та для розвитку ефективних
стратегій взаємодії.
Ключові слова: акцентуації характеру, конфліктна поведінка, стиль
поведінки, здобувачі вищої освіти, конфлікти.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | B Філософія. Психологія. Релігія > BF Психологія |
Divisions: | Факультет фізичної культури, спорту та психології > Кафедра психології |
Depositing User: | psychology |
Date Deposited: | 29 Sep 2025 19:30 |
Last Modified: | 29 Sep 2025 19:34 |
URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/14397 |