Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Професійне зростання вчителя початкової школи як ключ до ефективного навчання молодших школярів

Черкашина, Крістіна and Дубяга, Світлана (2025) Професійне зростання вчителя початкової школи як ключ до ефективного навчання молодших школярів. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: Педагогіка (1 (34)). pp. 84-89. ISSN 2219-5203

[thumbnail of Черкашина.pdf] Text
Черкашина.pdf

Download (246kB)

Abstract

У статті розглянуто професійне зростання вчителя початкової школи якключовий компонент успішного функціонування сучасної освітньоїсистеми та формування якісного освітнього середовища для молодшихшколярів. Проаналізовано сутність професійного зростання як цілісногопроцесу, що включає формування професійних компетентностей,педагогічної майстерності, розвитку критичного мислення, рефлексивних здібностей та готовності до постійного вдосконалення. Уконтексті реформування Нової української школи (НУШ) професійнийрозвиток педагога набуває стратегічного значення, оскільки визначаєякість реалізації освітніх стандартів, забезпечення інклюзивногопідходу та особистісно орієнтованого навчання.У статті зазначено, що професійне зростання не обмежується участю вобов’язкових курсах підвищення кваліфікації, а включає такожнеформальні та інформальні форми навчання, менторство,саморефлексію, обмін досвідом у професійних спільнотах, участь удослідницькій та проєктній діяльності. Звертається увага нанеобхідність розвитку гнучких навичок (soft skills), емоційного інтелекту,цифрової грамотності та комунікативної компетентності, які єнеобхідними для ефективної педагогічної взаємодії в умовахшвидкозмінного суспільства та освітнього середовища.У статті окреслено основні виклики, що постають перед сучаснимивчителями початкових класів, серед яких: недостатній доступ до якіснихпрограм професійного розвитку в регіонах, низька мотивація досамонавчання через відсутність системного заохочення,перевантаженість адміністративними функціями, відсутність чіткоїсистеми професійного супроводу на різних етапах педагогічної кар’єри.

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1501 Початкова освіта
Divisions: Факультет соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра початкової і спеціальної освіти > Фахові видання
Depositing User: Unnamed user with email kaf.po99@gmail.com
Date Deposited: 29 Sep 2025 00:02
Last Modified: 29 Sep 2025 00:02
URI: https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/14344

Actions (login required)

View Item
View Item