Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Розвиток інноваційної культури в процесі професійної підготовки майбутніх викладачів: методологічні підходи

Кожевникова, Алла Власівна and Кожевников, Петро Петрович (2025) Розвиток інноваційної культури в процесі професійної підготовки майбутніх викладачів: методологічні підходи. Наука і техніка сьогодні. (Серія «Педагогіка», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Фізико-математичні науки», Серія «Техніка»)» (5 (46)). pp. 763-783. ISSN 2786-6025

[thumbnail of КожевниковаА.КожевниковП.Наукаі техніка сьогод2025.pdf] Text
КожевниковаА.КожевниковП.Наукаі техніка сьогод2025.pdf

Download (4MB)

Abstract

Стаття присвячена дослідженню методологічних підходів до розвитку інноваційної культури в процесі професійної підготовки майбутніх викладачів. Аналіз наукової літератури засвідчує наявність досліджень, присвячених окремим аспектам інноваційної діяльності в освіті, проте констатується дефіцит розробленої цілісної методології процесу розвитку інноваційної культури у майбутніх педагогів. Відтак, наявне протиріччя між суспільною потребою в інноваційно орієнтованих педагогічних фахівців та недостатньою результативністю існуючих освітніх програм у зазначеному напрямі зумовлює необхідність дослідження та розробки ефективних методологічних підходів до розвитку інноваційної культури в процесі професійної підготовки майбутніх викладачів, що визначає наукову актуальність представленої статті. Визначено, що інноваційна культура є системою, що включає розвиток креативності, гнучкості, міждисциплінарності та здатності застосовувати сучасні технології в освітньому процесі. Специфіка розвитку інноваційної культури пов’язана з застосуванням різноманітних підходів та методів, серед яких важливе місце відводиться концептуальності, креативному мисленню та спроможності до співпраці. Наголошується на необхідності залучення сучасних інноваційних технологій та впровадження у процес підготовки. Авторами обґрунтовано актуальність розвитку інноваційної культури в процесі професійної підготовки майбутніх викладачів, що зумовлено викликами сучасної вищої освіти та використанням інноваційних технологій. Окреслено, що інноваційна культура як системний феномен, розкрито через комплекс підходів: акмеологічний, аксіологічний, інноваційний, інформаційний, компетентнісний, культурологічний, мультидисциплінарний, міждисциплінарний, особистісно-орієнтований, системний, суб’єкт-суб’єктний тощо.
Особлива увага приділяється забезпеченню сприятливого освітнього середовища, що спонукає майбутніх викладачів до саморозвитку та формує їхню готовність до запровадження інновацій у професійну діяльність. У результаті здійсненого дослідження зроблено висновки щодо ролі інноваційної культури для формування конкурентоспроможного, креативного та успішного викладача.
Ключові слова: культура, інноваційні технології, інноваційна культура, підхід, процес професійної підготовки.

Item Type: Article
Additional Information: https://doi.org/10.52058/2786-6025-2025-5(46)-763-783
Subjects: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
Divisions: Факультет соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра освітології та педагогіки мистецтва > Фахові видання
Depositing User: Алла Власівна КОЖЕВНИКОВА
Date Deposited: 17 Jun 2025 15:25
Last Modified: 17 Jun 2025 15:25
URI: https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/14121

Actions (login required)

View Item
View Item