Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Організація виробничої практики в умовах дистанційного навчання

Воровка, Маргарита Іванівна and Непша, Олександр Вікторович (2025) Організація виробничої практики в умовах дистанційного навчання. Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина») (1 (47)). pp. 327-339. ISSN ISSN 2786-4952

[thumbnail of Воровка_Непша.pdf] Text
Воровка_Непша.pdf

Download (1MB)

Abstract

Анотація. Виробнича практика є невід’ємною частиною підготовки
студентів і студенток педагогічних спеціальностей, сприяє саморозвитку та
професійному зростанню, створенню особистісному плану розвитку для
майбутньої кар'єри в освітній сфері. Суспільство очікує від нових педагогів не
лише глибоких знань у своїй предметній сфері, але й здатність до інновацій,
критичного мислення, ефективної взаємодії з учнівством та вміння гнучко
реагувати на виклики сьогодення.
У зв’язку з переходом на дистанційне навчання, спричиненим воєнним
станом в Україні, виникла потреба у впровадженні інноваційних підходів до
організації та проведення виробничої практики в закладах загальної середньої
освіти. Це включає розробку й застосування нових форм і методів організації
практичної підготовки студентів. Такі зміни обумовлені необхідністю
адаптації до нестандартних умов освітнього процесу, де практика є важливим
складником. Нові виклики вимагають використання сучасних технологій
навчання й викладання, а також зміни формату взаємодії між учасниками
освітнього процесу.
Для цього необхідно адаптувати практичні завдання таким чином, щоб
вони були максимально гнучкими і доступними для виконання в різних
умовах. Важливо впроваджувати дистанційні та гібридні форми навчання,
інтерактивні платформи, що дозволяють студентству виконувати завдання
навіть за умов обмеженого доступу до ресурсів. Крім того, особливу увагу слід
приділяти психологічній підтримці здобувачів освіти, розвитку їхньої емоційної
стійкості та адаптаційних механізмів. У процесі практичної підготовки мають
бути створені умови для того, щоб студенти могли безперешкодно комуніку-
вати з наставниками, обговорювати складнощі, що виникають, і отримувати
своєчасну допомогу.
На сьогодні дистанційне навчання набуло статусу невід’ємної складової
сучасної освіти, особливо в умовах переміщення університетів та супровод-
жується численними труднощами, які потребують системного підходу до їх
вирішення.
Ключові слова: педагогічна практика, виробнича педагогічна практика,
дистанційне навчання, студенти-практиканти, здобувачі вищої освіти.
ORGANISATION OF INDUSTRIAL PRACTICE IN THE CONTEXT
OF DISTANCE LEARNING
Abstract. Internships are an integral part of the training of students of
pedagogical specialties, contributing to self-development and professional growth,
creating a personal development plan for a future career in education. Society
expects new teachers to have not only deep knowledge in their subject area, but also
the ability to innovate, think critically, interact effectively with students, and respond
flexibly to today's challenges.
Due to the transition to distance learning caused by the martial law in Ukraine,
there is a need to introduce innovative approaches to organizing and conducting
internships in general secondary education institutions. This includes the
development and application of new forms and methods of organizing practical
training for students. Such changes are driven by the need to adapt to the non-
standard conditions of the educational process, where practice is an important
component. New challenges require the use of modern learning and teaching
technologies, as well as a change in the format of interaction between participants in
the educational process.
To do this, it is necessary to adapt practical tasks in such a way that they are
as flexible and accessible as possible in different conditions. It is important to
introduce distance and hybrid forms of learning, interactive platforms that allow
students to complete tasks even with limited access to resources. In addition, special
attention should be paid to psychological support for students, the development of
their emotional stability and adaptive mechanisms. In the process of practical
training, conditions should be created so that students can freely communicate with
mentors, discuss difficulties and receive timely assistance.
Today, distance learning has become an integral part of modern education,
especially in the context of university relocation, and is accompanied by numerous
difficulties that require a systematic approach to solving them.
Keywords: pedagogical practice, industrial pedagogical practice, distance
learning, student intern, higher education students

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1603 Середня освіта. Вищі школи
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
Divisions: Факультет соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра освітології та педагогіки мистецтва
Depositing User: Маргарита Іванівна ВОРОВКА
Date Deposited: 05 May 2025 20:54
Last Modified: 05 May 2025 20:54
URI: https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/14089

Actions (login required)

View Item
View Item