Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Formation of an open educational environment using artificial intelligence technologies: analysis and classification

Kruglyk, Vladislav and Osadchyi, Viacheslav and Pavlenko, Liliya and Symonenko, Svitlana (2024) Formation of an open educational environment using artificial intelligence technologies: analysis and classification. Освітологічний дискурс, 2 (45). pp. 6-15. ISSN 2312-5829 (online)

[thumbnail of journal/article/view/1134] Text
journal/article/view/1134

Download (65kB)

Abstract

У статті досліджено можливості використання технологій штучного інтелекту для формування відкритого освітнього середовища. Проаналізовано конкретні інструменти та сервіси штучного інтелекту для застосування в освітньому процесі.
Автори класифікували засоби штучного інтелекту за їх функціональністю у таких ключових сферах як навчання, викладання, оцінювання, адміністрування. Серед проаналізованих інструментів: Knewton, ALEKS, DreamBox, Edmodo, Grammarly, Speechify, Synthesia, ChatGPT та інші.
Зроблено висновок, що технології штучного інтелекту дозволяють створити відкрите освітнє середовище з персоналізованим, адаптивним навчанням, автоматизованим оцінюванням, ефективним управлінням.
Детально розглянуто типові способи використання штучного інтелекту в освіті для навчання (призначення персоналізованих завдань, забезпечення інтерактивного діалогу, аналіз навчальної діяльності студентів), для викладання (підвищення адаптивності методів навчання, розвиток професійної компетентності викладачів), для оцінювання (автоматизація процесів контролю знань, прогнозування успішності студентів, створення засобів оцінювання), для адміністрування (аналіз освітніх даних, прийняття обґрунтованих управлінських рішень).
Узагальнено способи використання проаналізованих інструментів штучного інтелекту в проєктуванні відкритого освітнього середовища з урахуванням зазначених чотирьох освітніх сфер. Окреслено перспективи і виклики застосування штучного інтелекту в освіті.
Водночас необхідно враховувати потенційні ризики та етичні питання щодо впровадження штучного інтелекту в освіту. Для подальших досліджень запропоновано практичну апробацію підходів, аналіз економічних аспектів, вивчення галузевих особливостей застосування штучного інтелекту.
Результати дослідження є цінними для визначення оптимальних стратегій інтеграції штучного інтелекту в освітнє середовище з метою підвищення якості освіти та забезпечення інноваційного розвитку галузі.

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > LB Теорія і практика освіти
Q Наука > QA Математика > QA75 Електронні комп'ютери. Інформатика
Divisions: Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра інформатики і кібернетики > Фахові видання
Depositing User: Інформатики і кібернетики кафедра
Date Deposited: 16 Feb 2025 23:01
Last Modified: 16 Feb 2025 23:01
URI: https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/13959

Actions (login required)

View Item
View Item