Калініна, Т. С. and Самойлова, І. В. and Кондратенко, В. О. (2021) Психолого-педагогічний супровід дітей молодшого шкільного віку з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія (4). pp. 124-128.
![68-Текст статті-266-2-10-20220914.pdf [thumbnail of 68-Текст статті-266-2-10-20220914.pdf]](https://eprints.mdpu.org.ua/style/images/fileicons/text.png)
68-Текст статті-266-2-10-20220914.pdf
Download (332kB)
Abstract
У статті розглянуто проблему вивчення психолого-педагогічного супроводу щодо формування шкільної готовності дітей із особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання.
Проаналізовано результати наукових досліджень, які засвідчують, що розробленню проблеми психолого-педагогічного супроводу дітей молодшого шкільного віку з особливими освітніми потребами в умовах сучасного освітнього
закладу присвячено недостатньо уваги. Розкрито траєкторію психолого-педагогічного супроводу як необхідної умови
оптимального переходу дітей на наступну вікову ступінь і створення умов розвитку дитини з підготовки до школи.
Визначено основні компоненти готовності дітей до школи: мотиваційну, пізнавальну, вольову готовність. Розроблено та підібрано діагностичний інструментарій для дослідження вивчення сформованості компонентів шкільної
готовності дітей з особливими освітніми потребами. Проаналізовано результати емпіричних даних відповідно до
кожного з компонентів шкільної готовності.
Отримані результати послужили підставою для подальшої розробки моделі психолого-педагогічного супроводу
дітей з особливими освітніми потребами.
Розробка та створення моделі є дієвим засобом, що дозволяє перевірити істинність і повноту теоретичних уявлень про психолого-педагогічний супровід учнів з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання
і позначити шляхи його практичної реалізації.
З метою забезпечення оптимального розвитку й успішної інтеграції у соціум дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання було розроблено програму психолого-педагогічного супроводу, яка містить
завдання, вправи та ігри, з урахуванням індивідуальних особливостей і можливостей дітей, а також з урахуванням
виявленого у дітей рівня готовності до навчання в школі.
Внаслідок проведення програми психолого-педагогічного супроводу значно знизилися несприятливі фактори, які перешкоджали зростанню мотиваційного, пізнавального та вольового компонентів готовності до шкільного
навчання цих дітей.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Освіта > LC Спеціальні аспекти освіти |
Divisions: | Учасники-партнери репозиторію МДПУ |
Depositing User: | Unnamed user with email kaf.po99@gmail.com |
Date Deposited: | 22 Apr 2024 00:34 |
Last Modified: | 22 Apr 2024 00:34 |
URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/13610 |