Мелаш, Валентина and Дубяга, Світлана and Варениченко, Анастасія (2023) Значення еколого-валеологічного виховання для соціалізації молодших школярів з особливими освітніми потребами. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: Педагогіка (1 (30)). pp. 73-79. ISSN 2219-5203
Мелаш стаття.pdf
Download (312kB)
Abstract
Статтю присвячено необхідності оптимізувати процес
становлення еколого-валеологічної культури та
соціальної реабілітації дітей з особливими освітніми
потребами й аналізу сутності та значення еколого-валеологічного виховання молодших школярів з
особливими освітніми потребами. Уточнено поняття
дитиноцентризм, інклюзивне навчання та освіта.
Визначено сутність когнітивного, емоційного,
особистісного та поведінкового компонентів еколого-валеологічної культури, які впливають на розвиток
інтелекту, духовності та соціалізації особливих
молодших школярів, визначено розвиток потенційних
можливостей таких дітей: здатності емоційно,
морально-етично сприймати процес спілкування з
природою; спроможності оцінювати власні вчинки на
основі засвоєних знань і особистісного прийняття
екологічних ідей, норм й соціально значущих
природолюбних мотивів поведінки; вміння
передбачати екологічні наслідки своїх дій у
природному довкіллі («екологічна рефлексія»); вміння
виконувати соціальні ролі і екологічно грамотні дії, що
суттєво зменшує їхнє «соціальне випадіння»
внаслідок набуття ними соціально-побутової
компетентності та психологічної підготовленості до
життя у соціокультурному середовищі.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1501 Початкова освіта |
Divisions: | Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра початкової і спеціальної освіти > Фахові видання |
Depositing User: | Users 13 not found. |
Date Deposited: | 20 Nov 2023 23:48 |
Last Modified: | 20 Nov 2023 23:48 |
URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/13255 |