Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Моделювання змісту дисципліни «паралельні та розподілені обчислення»

Сіциліцин, Ю. О. (2023) Моделювання змісту дисципліни «паралельні та розподілені обчислення». Педагогічні науки: теорія та практика (4 (44)). pp. 22-28. ISSN 2522-4360

[thumbnail of 10.26661_2786-5622-2022-4-03.pdf] Text
10.26661_2786-5622-2022-4-03.pdf - Published Version

Download (988kB)

Abstract

У статті описується моделювання змісту дисципліни «Паралельні та розподілені обчислення». Стаття є продовженням попереднього дослідження автора. У роботі висвітлено проблеми, які виникають у разі намагання визначення місця дисципліни «Паралельні та розподілені обчислення» в сітці знань і часу її викладання. Для вирішення проблеми на основі змісту професійної підготовки майбутніх інженерів-програмістів у галузі паралельних обчислень була розроблена модель дисципліни «Паралельні та розподілені обчислення». Розроблення моделі відбувалося в декілька етапів: 1) сформовано цілі вивчення дисципліни «Паралельні та розподілені обчислення»; 2) розглянуто фахові компетентності, визначені Стандартом вищої освіти України першого (бакалаврського) рівня за спеціальністю 122 «Комп’ютерні науки»; 3) проведено огляд сучасного стану професійної підготовки майбутніх інженерів-програмістів із паралельних обчислень. Було розглянуто освітньо-професійні програми бакалаврського рівня вищої освіти закладів вищої освіти України. Розроблена модель змісту дисципліни «Паралельні та розподілені обчислення» є циліндром, що сегментований на шари, кожен із яких має визначене семантичне навантаження. Найнижчий шар – це область опорних знань, яка включає поняття та зв’язки між ними, необхідні для повного розуміння теоретичного матеріалу. Безпосередньо над базовим шаром знаходяться поняття першого рівня, формування яких ґрунтується на базових (підтримуючих) знаннях. Блоки третього рівня передбачають формування понять, які безпосередньо пов’язані з програмуванням MPI та OpenMP. Шар понять і зв’язків четвертого рівня поглиблює розуміння раніше засвоєного матеріалу. Встановлено, що для переходу до роботи з паралельними бібліотеками, які в моделі посідають третій рівень, необхідно ознайомитися з поняттями першого й другого рівнів, а це передбачає наявність у студентів знань і вмінь з алгоритмізації, об’єктно-орієнтованого програмування, операційних систем, комп’ютерної схемотехніки, архітектури комп’ютерів. Тому повноцінне вивчення дисципліни «Паралельні та розподілені обчислення» не можна починати раніше третього курсу навчання.

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > LB Теорія і практика освіти
L Освіта > LC Спеціальні аспекти освіти
Q Наука > QA Математика > QA76 Комп'ютерне програмне забезпечення
Divisions: Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра інформатики і кібернетики > Фахові видання
Depositing User: Users 23 not found.
Date Deposited: 03 Mar 2023 17:30
Last Modified: 03 Mar 2023 17:30
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12793

Actions (login required)

View Item
View Item