Мелаш, Валентина Дмитрівна and Дубяга, Світлана Миколаївна and Варениченко, Анастасія Борисівна (2022) Значення української етнічної культури для формування еколого-орієнтованої поведінки молодших школярів. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: Педагогіка (1 (28)). pp. 59-63. ISSN 2219-5203
Мелаш.pdf
Download (591kB)
Abstract
У статті висвітлено значення української етнічної культури для
формування еколого-орієнтованої поведінки молодших
школярів. Визначено еколого-виховний потенціал української
народної культури та розкрито педагогічний досвід його
використання; уточнено сутність понять «українська етнічна
культура» (культура, створена українським етносом протягом
тривалого історичного часу, яка передавалася із покоління в
покоління), «традиція» (поняття, що визначає різноманітні
форми впливу минулого на сучасне й майбутнє українського
народу), «звичай»; виокремлено та схарактеризовано
українські народні засоби та методи впливу на особистість
молодшого школяра. З’ясовано особливості екологічних
традицій українського етносу, що можна об’єднати в два типи:
1) традиції, що спираються на розум і відповідні мотивації у
вигляді прагнення до добра, обов’язку, справедливості, поваги прав природи; 2) традиції, що ґрунтуються на почуттях і відповідній мотивації у вигляді симпатії, жалю, любові, турботи тощо. Схарактеризовано поняття «звичай» (залучення людей до соціального і культурного досвіду українського народу та передачі його від покоління до покоління; регламентація відносин між людьми; підтримка згуртованості спільноти).
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1501 Початкова освіта |
Divisions: | Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра початкової і спеціальної освіти > Фахові видання |
Depositing User: | Users 13 not found. |
Date Deposited: | 23 Feb 2023 18:22 |
Last Modified: | 25 Feb 2023 07:37 |
URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12776 |