Алексеева, Г. М. and Новак, О. М. and Мизюк, В. А. and Саєнко, Ю. О. (2021) Технології візуалізації для розробки матеріалів у професійній підготовці майбутніх фахівців. Наукові записки кафедри педагогіки (48). pp. 91-100. ISSN 2074-8167
Харків.pdf
Download (4MB)
Abstract
У статті представлений досвід використання технології візуалізації у професійній підготовці
майбутніх інженерів-педагогів комп’ютерного профілю, зокрема відео лекції на прикладі підготовки ІТ фахівців Бердянського державного педагогічного університету. Акцентується, що необхідна
зміна парадигми викладання дисциплін комп’ютерного профілю в контексті візуалізації дидактичних матеріалів як основи абстрагування матеріалу. Розглядаються практичні аспекти розробки дидактичних та методичних матеріалів технології навчання студентів шкільному курсу інформатики з використанням відеоматеріалів. Доведено, що велика кількість різноманітних методів й
інструментальних засобів навчання є дієвим механізмом, здатним вирішити як навчально-методичні проблеми для застосування сучасних освітніх інновацій в вищій освіті, здійснити оптимізацію навчального процесу, а також реалізувати нові підходи до безперервного і випереджаючого
навчання. Встановлено, що використання електронних навчальних систем із засобами візуалізації
сприяють більш успішному сприйняттю і запам’ятовуванню навчального матеріалу студентами. Це
обумовлено активізацією роботи одночасно обох півкуль: ліва півкуля звично працює при традиційній формі навчання, а права півкуля, відповідальна за образно-емоційне сприйняття пропонованої інформації, активізується при візуалізації. В результаті відбувається творчий і професійний
розвиток особистості. Проаналізовано класичні методики навчання дисципліни “Шкільний курс
інформатики“ з лекційно-практичними формами навчання з переважно текстовими дидактичними
матеріалами, що мають низький рівень абстрагування порівняно з використанням відеоматеріалів.
Доведено, що, завдяки технічним перевагам застосування відеоматеріалів здійснюється підвищення якості й ефективності освітнього процес. Тобто технології візуалізації мають значний потенціал,
що гарантує якісну професійну підготовку студентів.
Ключові слова: вища освіта, професійна підготовка, майбутні інженери-педагоги, інформаційні
технології, системи керування контентом, відеоматеріали.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Освіта > L Освіта (Загальне) L Освіта > LA Історія освіти L Освіта > LB Теорія і практика освіти L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1501 Початкова освіта |
Divisions: | Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра початкової і спеціальної освіти > Фахові видання |
Depositing User: | Users 13 not found. |
Date Deposited: | 15 Feb 2023 16:22 |
Last Modified: | 15 Feb 2023 16:22 |
URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12766 |