Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Застосування компетентнісного підходу в підготовці майбутніх педагогів початкової школи в умовах розвитку інклюзивної освіти: досвід країн Східної Європи

Пєхарєва, А. С. and Цегельник, Т. М. and Саєнко, Ю. О. (2021) Застосування компетентнісного підходу в підготовці майбутніх педагогів початкової школи в умовах розвитку інклюзивної освіти: досвід країн Східної Європи. Інноваційна педагогіка (39). pp. 203-206. ISSN 2663-6085 (Print) 2663-6093 (Online)

[thumbnail of Саєнко.pdf] Text
Саєнко.pdf

Download (554kB)

Abstract

У статті висвітлено сутність понять
«компетентнісний підхід», «інклюзивна
освіта». Визначено основні принципи, на
яких будується компетентнісний підхід і
які становлять його основу. Зауважено, що
формування готовності майбутніх педагогів до роботи з дітьми з особливостями психофізичного розвитку вимагає розширення
професійних компетенцій, отриманих за
період навчання у виші. Зроблено акцент на
тому, що в більшості країн Східної Європи
немає добре підготовлених і мотивованих
педагогів для надання допомоги дітям з
особливими освітніми потребами. Розглянуто досвід застосування компетентнісного підходу в підготовці майбутніх педагогів початкової школи в умовах розвитку
інклюзивної освіти таких країн, як Білорусь,
Польща, Румунія, Словаччина й Україна.
З’ясовано, що підготовка педагогів початкової школи до роботи в умовах інклюзивної
освіти в Білорусі, крім упровадження нових
дисциплін, передбачає розроблення і впровадження навчальних програм, націлених на
формування інклюзивної компетентності
на II-му ступені вищої освіти (магістратури). У Польщі впровадження інтегрованої
освіти можливе через розвиток методологічних компетенцій майбутніх учителів,
що має тісний зв’язок із практикою підготовки педагогів початкової освіти в університетах. Зазначено напрями розвитку
румунської освітньої політики стосовно
професійної підготовки майбутніх педагогів
початкової школи в умовах розвитку інклюзивного навчання: упровадження сучасного
позитивного досвіду, який ґрунтується
на національних традиціях та культурі
румунської системи освіти; використання
нових моделей із професійної підготовки
майбутніх учителів та систем освіти з
урахуванням досвіду інших європейських
освітніх систем. Запропоновано модель
формування інклюзивної компетентності
майбутніх педагогів початкової школи, яка
ґрунтується на технології контекстного
навчання, що включає послідовність взаємозумовлених етапів – інформаційно орієнтованого, квазіпрофесійного і діяльнісного.
Розроблено низку професійних компетенцій, що заповнюють нішу в навчальних планах у закладах вищої освіти Східної Європи
в напрямі інклюзивної освіти.
Ключові слова: вища освіта, інклюзивна
освіта, діти з особливими освітніми

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1501 Початкова освіта
Divisions: Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра початкової і спеціальної освіти > Фахові видання
Depositing User: Users 13 not found.
Date Deposited: 15 Feb 2023 16:28
Last Modified: 15 Feb 2023 16:28
URI: https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12763

Actions (login required)

View Item
View Item