Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Формування інклюзивного середовища за допомогою ігрової терапії, іграшок

Онипченко, Оксана Ігорівна and Волкова, Катерина Сергіївна and Воровка, Маргарита Іванівна (2022) Формування інклюзивного середовища за допомогою ігрової терапії, іграшок. Перспективи та інновації науки. Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина» (2 (7)). pp. 488-499. ISSN 2786-4952

[thumbnail of 1118-Текст статті-1120-1-10-20220220.pdf] Text
1118-Текст статті-1120-1-10-20220220.pdf

Download (495kB)

Abstract

Анотація. У статті обґрунтовується необхідність формування
інклюзивного середовища, зокрема за допомогою ігрових технологій. Вказано
на неприпустимість дискримінації стосовно осіб з інвалідністю, що досягається
забезпеченням однакового ставлення до всіх людей; підкреслюється важливість
створенням безбар’єрного освітнього середовища.
Розв’язуючи питання про способи соціалізації, соціально-психологічної
реабілітації дітей з інвалідністю, авторки статті зазначають, що цей процес
може мати ігрову форму. Показано, що одним зі способів створення такого
ігрового процесу можуть служити близькі дитині образи масової культури, а
також сучасні інтерактивні технології.
Зазначено, що особливості дітей з інвалідністю змушують шукати
нестандартні форми активізації мови, комунікативності, розвитку пізнавальної
діяльності. У зв’язку з чим розглянуто теоретичні основи творчої
(соціокультурної) реабілітації дітей з інвалідністю на прикладі деяких елементів
ігрової терапії (комплекс реабілітаційних ігрових методик, форм, засобів,
ситуацій).
Обґрунтовано один з дієвих видів ігрової терапії – лялькотерапія, який
рекомендується як метод краще застосовувати з дошкільниками й молодшими
школярами.
Авторками вказано, що у зв’язку зі спрямуванням освіти на створення
безбар’єрного середовища, а також з метою реабілітації та соціалізації дітей зінвалідністю, останнє десятиліття почали з’являтися нові іграшки, які
відбивають інклюзивну культуру. У зв’язку з чим була придумана за участі
групи експертів, куди входили педіатри, психологи, батьки й діти з
інвалідністю, нова серія іграшок, що зображує людей з різними фізичними
вадами: ляльки на інвалідних візках, ляльки з протезами, ляльки з хворобами
шкіри, синдромом Дауна тощо.
Вважається, що ляльки з обмеженими можливостями досить корисні в
плані формування інклюзивного середовища (хоча ставлення до таких іграшок в
суспільстві неоднозначно). Такі іграшки дозволяють із раннього віку
виховувати толерантність до людей, які мають подібні обмеження. Крім того,
«ляльки з інвалідністю» частіше застосовуються в психотерапії при роботі з
дітьми з інвалідністю.
Ключові слова: інклюзивне середовище, безбар’єрне середовище, діти з
інвалідністю, ігротерапія, лялькотерапія, іграшки з інвалідністю

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > LB Теорія і практика освіти
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1603 Середня освіта. Вищі школи
L Освіта > LC Спеціальні аспекти освіти
Divisions: Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра педагогіки і педагогічної майстерності
Depositing User: Users 20 not found.
Date Deposited: 14 Feb 2023 18:45
Last Modified: 14 Feb 2023 18:45
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12760

Actions (login required)

View Item
View Item