LEGO – конструювання як засіб корекції дискалькулії у молодших школярів

Свириденко, Ганна (2022) LEGO – конструювання як засіб корекції дискалькулії у молодших школярів. Актуальні питання гуманітарних наук, 3 (52). pp. 184-189. ISSN ISSN 2308-4855 (Print) ISSN 2308-4863 (Online)

[thumbnail of 27.pdf] Text
27.pdf

Download (316kB)

Abstract

У статті розглянуто актуальну проблему навчання учнів з порушеннями, що виражаються в нездатності
дитини рахувати, розв’язувати математичні задачі. З метою корекції таких порушень (дискалькулії) аргумен�тується необхідність використання на уроках та в позаурочний час конструктора LEGO. Вчителі початкових
класів, корекційні педагоги спостерігають тенденцію до збільшення кількості учнів початкової школи з розла�дами, що включають в себе специфічні порушення навичок лічби, основних обчислювальних навичок, патологічну
ускладненість під час розв’язування математичних задач. Таке порушення називається дискалькулією.
Автором вказано на протиріччя між поширеністю конкретних труднощів в засвоєнні математичних нави�чок, важливістю формування прийомів обчислювальних дій, збільшенням освітніх можливостей, зниженням
ризиків шкільної та соціальної дезаптації у учнів і недостатнім розвитком методу корегувальної та просвіт�ницької роботи в цьому напрямку. Головною метою дослідження є обгрунтування запропонованої моделі роботи
з корекції дискалькулії в учнів початкової школи під час LEGO-конструювання.
Модель корекційної роботи з конструктором, створена на підставі врахування нейрофізіологічних особливос�тей сучасних учнів початкової школи, складається з таких основних етапів: діагностичного, індивідуального,
впроваджувально-корекційного, розвивального, підсумкового.
Під час ігор з LEGО застосовують такі види корекційної взаємодії, як переконання, навіювання, наслідування,
підкріплення. Під час корекційної роботи рекомендовано користуватися вправами, запропонованими Програмою
«Безмежний світ гри з LEGO».
У статті зазначено, що, виступаючи в ролі дієвого інструментарію для формування, профілактики і корек�ції математичних знань, конструктивна діяльність формує образне мислення, творчу увагу, зорову пам’ять, Гра
з конструктором захоплює багато функцій, які призводять до більш глибокого навчання в математичній галузі,
і таким чином, забезпечує оптимальне середовище для розвитку навичок і знань, які учні повинні мати, щоб
досягти успіху в дорослому житті.
Ключові слова: учень, початкові класи, корекція, порушення, дискалькулія, конструювання.

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1501 Початкова освіта
Divisions: Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра початкової і спеціальної освіти > Фахові видання
Depositing User: Users 13 not found.
Date Deposited: 23 Jan 2023 21:10
Last Modified: 23 Feb 2023 18:56
URI: https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12754

Actions (login required)

View Item
View Item