Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Формування асертивної поведінки здобувачів як предиктор інтеграції в європейський освітній простір

Шевченко, Світлана and Варіна, Ганна (2022) Формування асертивної поведінки здобувачів як предиктор інтеграції в європейський освітній простір. Вісник Львівського університету. Серія психологічні науки. pp. 137-143.

[thumbnail of 18 (1).pdf] Text
18 (1).pdf

Download (415kB)

Abstract

Стаття присвячена питанням формування асертивної поведінки здобувачів як предиктора ін�теграції в європейський освітній простір. Інтеграція вищої освіти України в європейський освітній
простір є одним із актуальних питань сьогодення, оскільки це впливає на якість підготовки майбут�ніх фахівців. На думку авторів, асертивність – це сукупність психологічних властивостей індивіда,
які формують його поведінку у суспільстві, побудовану на адекватній поведінці у критичних ситуа�ціях, що виявляється у психологічній рівновазі й етичному ставленні до інших індивідів у суспіль�них відносинах. У статті наголошено, що формування в особистості асертивної поведінки передба�чає наявність визначеної якості поведінки, завдяки якій вона може володіти спонтанними реакціями,
адекватним проявом емоцій, вмінням прямо говорити про свої бажання і вимоги, здатна вислов�лювати власну точку зору, не боїться заперечувати, використовуючи аргументацію, наполягати на
своєму, володіти тактиками задоволення справедливих вимог і відмови у відповідь на неприпустимі
прагнення таким чином, аби при цьому не порушувалися права інших людей. У роботі представле�но результати емпіричного вивчення рівня сформованості асертивності у здобувачів. Зазначено, що
більшість респондентів певною мірою здатна відстоювати власні права та інтереси. Це має ситуа�тивний прояв, не закріплений в індивідуальному стилі поведінки (середній рівень). Визначено осіб
з високим рівнем асертивності – «впевнені в собі», які об’єктивно оцінюють власні можливості з
огляду на права та інтереси оточуючих. Для них важливе збереження та підтримка почуття власної
гідності та самоповаги. Намічено перспективні напрями подальшої роботи за темо

Item Type: Article
Subjects: B Філософія. Психологія. Релігія > BF Психологія
Divisions: Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра психології
Depositing User: Users 4414 not found.
Date Deposited: 08 Dec 2022 18:59
Last Modified: 10 Feb 2025 19:19
URI: https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12737

Actions (login required)

View Item
View Item