Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Розвиток творчих компетентностей студентів на заняттях з німецької мови

Надольська, Ю. А. and Єпіфанцева, Л. А. (2021) Розвиток творчих компетентностей студентів на заняттях з німецької мови. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський зб. наук. пр. молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, 3 (43). pp. 164-171. ISSN 2308-4863

[thumbnail of Розвиток творчих компетентностей студентів на заняттях з німецької мови.pdf] Text
Розвиток творчих компетентностей студентів на заняттях з німецької мови.pdf - Published Version

Download (337kB)

Abstract

У статті розглядаються шляхи формування творчих компетентностей студентів у процесі навчання
німецької мови. Достеменно доведено, що необхідними рисами, що притаманні молодій людині, є активність,
ініціативність, креативність, які, у свою чергу, становлять основу творчої компетентності. Основна увага
зосереджена на специфіці розвитку творчих компетентностей студентів-мовників на заняттях з німецької
мови. Проаналізовано науково-педагогічну й методичну літературу з досліджуваної проблеми; визначено засади
розвитку творчої компетентності в навчальному процесі з іноземної мови.
Авторками акцентовано увагу на виявлення творчого потенціалу студентів, створення передумов для їх кре-
ативності шляхом використання системи інтерактивних технологій, зосередивши увагу на таких формах, як
нетрадиційний диктант, наголосивши на таких його видах, як бліц-диктант «Скажи одним словом», диктант-
малюнок. Заслуговують на увагу й такі вправи, як «Асоціативний кущ» або «Гронування», «Синквейн», «Всезнай-
ко», що активізують розумову діяльність і критичне мислення студентів.
Акцентовано увагу на проблемно-ситуативних завданнях як таких, що розвивають творчу уяву, творче мовлен-
нєве вирішення порушеної проблеми, слугують розвиткові комунікативної компетенції. Запровадження зазначених
завдань забезпечує інтелектуальний розвиток студентської молоді, її творчої активно-пізнавальної діяльності.
Авторками зосереджено увагу на використанні в процесі навчання німецької мови відеоматеріалів як виду
медійних технологій, які сприяють розвиткові комунікативної, соціокультурної та країнознавчої компетенції,
підвищенню ефективності й мотивації студентів до вивчення німецької мови, розвитку інфомедійної грамот-
ності. У цьому ракурсі наголошено на системі рольових ігор, що передбачають аналіз відеороликів з метою вдо-
сконалення й розвитку креативних нахилів.
Ключові слова: творча компетентність, комунікативна компетентність, інтерактивні технології,
пізнавальна діяльність, творчий пошук.

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > LB Теорія і практика освіти
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
P Мова та література > PD Германські мови
Divisions: Філологічний факультет > Кафедра методики викладання германських мов > Фахові видання
Depositing User: Users 34 not found.
Date Deposited: 18 Jan 2022 13:35
Last Modified: 18 Jan 2022 13:35
URI: https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12597

Actions (login required)

View Item
View Item