Osadcha, Kateryna and Osadchyi, Viacheslav and Spirin, Oleg (2021) Current state and development trends of E-learning in China. Information Technologies and Learning Tools, 85 (5). pp. 208-227. ISSN 2076-8184
![Current state and development.pdf [thumbnail of Current state and development.pdf]](https://eprints.mdpu.org.ua/style/images/fileicons/text.png)
Current state and development.pdf
Download (728kB)
Abstract
The emergence of new e-learning technologies requires a rethinking of their implementation in higher education. To fill this gap, this study analyzes the experience of using and creating e-learning tools in Chinese higher education institutions over the past 5 years. The survey found that the most common educational technologies in Chinese higher education are blended learning, collaborative learning, modified classes, micro-learning and adaptive learning, as well as e-learning tools such as mobile technology and mass open online courses.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Освіта > L Освіта (Загальне) L Освіта > LB Теорія і практика освіти Q Наука > QA Математика > QA75 Електронні комп'ютери. Інформатика Q Наука > QA Математика > QA76 Комп'ютерне програмне забезпечення Q Наука > QA Математика > QA75 Електронні комп'ютери. Інформатика > Інтернет T Технологія > T Технологія (Загальне) |
Divisions: | Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра інформатики і кібернетики > Фахові видання |
Depositing User: | Інформатики і кібернетики кафедра |
Date Deposited: | 09 Dec 2021 13:23 |
Last Modified: | 17 Dec 2021 07:07 |
URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12387 |