Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Current state and development trends of E-learning in China

Osadcha, Kateryna and Osadchyi, Viacheslav and Spirin, Oleg (2021) Current state and development trends of E-learning in China. Information Technologies and Learning Tools, 85 (5). pp. 208-227. ISSN 2076-8184

[thumbnail of Current state and development.pdf] Text
Current state and development.pdf

Download (728kB)

Abstract

The emergence of new e-learning technologies requires a rethinking of their implementation in higher education. To fill this gap, this study analyzes the experience of using and creating e-learning tools in Chinese higher education institutions over the past 5 years. The survey found that the most common educational technologies in Chinese higher education are blended learning, collaborative learning, modified classes, micro-learning and adaptive learning, as well as e-learning tools such as mobile technology and mass open online courses.

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > L Освіта (Загальне)
L Освіта > LB Теорія і практика освіти
Q Наука > QA Математика > QA75 Електронні комп'ютери. Інформатика
Q Наука > QA Математика > QA76 Комп'ютерне програмне забезпечення
Q Наука > QA Математика > QA75 Електронні комп'ютери. Інформатика > Інтернет
T Технологія > T Технологія (Загальне)
Divisions: Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра інформатики і кібернетики > Фахові видання
Depositing User: Інформатики і кібернетики кафедра
Date Deposited: 09 Dec 2021 13:23
Last Modified: 17 Dec 2021 07:07
URI: https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12387

Actions (login required)

View Item
View Item