Мітєва, А. М. and Врубель, Г. Ф. (2021) Формування етнокультурної компетентності учнів в умовах Нової української школи. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, 3 (35). pp. 76-81. ISSN 2308-4855 (Print)
Врубель, Мітєва.pdf
Download (695kB)
Abstract
Сучасні тенденції, що характеризують європейський освітній простір ХХІ століття, засвідчують утвер-
дження нових підходів до процесу та результатів виховного впливу на особистість, переоцінку традиційних
освітніх парадигм з урахуванням вимог сьогодення, глобалізаційних змін, помітні спроби пошуку інноваційних
шляхів педагогічної діяльності. Отже, система цінностей, на які орієнтований педагогічний процес, має куль-
турно-історичний характер. Авторки статті вважають проблему етнокультурного виховання молодого поко-
ління актуальною. Саме етнічність стає яскравим показником «іншості», характеристикою іншого, «чужого»
на тлі сучасних глобалізаційних процесів.
Аналіз авторками досліджень і публікацій засвідчує наявність різних підходів до визначення понять «етно-
культурна толерантність», «етнокультурна компетентність». У статті розкриваються різні аспекти «етно-
толерантності» особистості. Розглядається процес формування етнічної культури, який має багатощаблеву
структуру та компоненти. Висвітлено основні особливості етнічної культури.
Особлива увага у статті приділяється аналізу такого суб’єктивного чинника, як «етнокультурна компе-
тентність», розкрито сутність цього поняття. Природа «етнокультурної компетентності» дає вихід на само-
розвиток і самореалізацію особистості. Автори статті виділили такі педагогічні механізми, що забезпечують
процес формування етнокультурної компетентності: виховання, навчання, діяльність, спілкування. Висвітлено
пріоритетні завдання виховання в контексті міжкультурної взаємодії в умовах Нової української школи. Уміння
застосовувати здобуті знання і навички в конкретному етнічному середовищі та ціннісному ставленні до відпо-
відної діяльності вважаємо критерієм їхньої етнокультурної компетентності.
У статті авторками розглядається проблема формування етнокультурної компетентності в умовах сучас-
ного освітнього середовища школи. Концептуальні положення державного освітнього стандарту Нової укра-
їнської школи орієнтовані на формування в учнів основ етнічної та національної приналежності і шанобливого
ставлення до історії та культури інших народів. Формування етнокультурної компетентності учнів можливе
за особливої ролі освітнього закладу, де закладаються основи культурного розвитку, моральних якостей і наста-
нов, а також розвивається здатність до міжкультурного конструктивного діалогу і партнерства.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | етнокультурна компетентність, культура, етнокультурна толерантність, етнокультурне виховання, міжкультурна взаємодія, освітнє середовище |
Subjects: | L Освіта > L Освіта (Загальне) L Освіта > LB Теорія і практика освіти L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1603 Середня освіта. Вищі школи L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2361 Учбовий план |
Divisions: | Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра теорії і методики музичної освіти та хореографії |
Depositing User: | Users 4449 not found. |
Date Deposited: | 20 Oct 2021 08:12 |
Last Modified: | 20 Oct 2021 08:12 |
URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12198 |