Riabukha, Tetiana and Hostischeva, Natalia and Barantsova, Iryna (2021) The formation of students' foreign language grammatical competence. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: Педагогіка (1 (26)). pp. 121-128. ISSN 2219-5203
![Педагогика_26 (1)-121-128.pdf [thumbnail of Педагогика_26 (1)-121-128.pdf]](https://eprints.mdpu.org.ua/style/images/fileicons/text.png)
Педагогика_26 (1)-121-128.pdf
Download (259kB)
Abstract
The article deals with the intercultural aspect of foreign language teaching in general and the formation of students' foreign language grammatical competence in particular. The culturological approaches to foreign language teaching (sociocultural, linguo-ethnographic,
linguo-culturological, ethnographic, multifunctional, and
intercultural) are briefly described. It is concluded that the intercultural approach is the most appropriate for the implementation of intercultural foreign language
education as it reflects the modern requirements of foreign language teaching and enables students to
master linguistic knowledge and communicative skills together with a whole set of cultural knowledge.
The necessity to combine teaching grammar of a foreign
language with cultural information is supported with numerous English and Ukrainian examples.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Освіта > LB Теорія і практика освіти L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта P Мова та література > PE Англійська мова |
Divisions: | Факультет суспільно-гуманітарних наук та права > Кафедрa германської філології та методики викладання германських мов > Фахові видання |
Depositing User: | Unnamed user with email nim.fil.mdpu@gmail.com |
Date Deposited: | 28 Sep 2021 12:35 |
Last Modified: | 28 Sep 2021 12:35 |
URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12135 |