Саєнко, Юлія (2021) Екологічне виховання учнів початкової школи та підготовка вчителів до його здійснення як сучасна педагогічна проблема. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Серія: Педагогіка (1 (26)). pp. 174-179. (In Press)
Саєнко.pdf
Download (322kB)
Abstract
У статті с визначено та
схарактеризовано особливості
екологічного виховання учнів
початкової школи й дпгоі товки
вчителів до його здійснення як сучасну
педагогічну проблему. Здійснено
аналіз наукових праць, присвячених
особливостям екологічного виховання
учнів початкової школи та підготовки
вчителів у цьому контексті. Окреслено
шляхи досягнення мети екологічного
виховання у разі виконання сукупності
взаємопов’язаних завдань, що мають
освітній, виховний та ціннісний
складники. Екологічне виховання є
одним із пріоритетних напрямів
у загальній системі виховання
і передбачає гармонійний розвиток
людини, її громадянської свідомості,
тому його не можна розглядати як
окрему форму виховання. Хоча,
безумовно, актуальність
і пецисфічність екологічного
виховання спонукають сприймати його
як один з найбільш важливих напрямів
загального виховного процесу.
У науково-педагогічній літературі
екологічна освіта та виховання
трактуються як психолого-
педагогічний процес впливу на людину
з метою формування у неї знань
наукових основ природокористування,
необхідних переконань і практичних
навичок, певної орієнтації та активної
соціальної позиції в галузі охорони
довкілля, раціонального
природокористування й відтворення
природних ресурсів. Сучасна теорія та
методика професійного навчання
пропонує певну концепцію
філософських і психолого-
педагогічних основ організації процесу
професійного екологічного виховання
майбутніх учителів початкових класів,
акцентуючи на ролі методик
і технологій, за допомогою яких можна
реалізувати зміст екологічного
виховання, утілюючи в життя найвищі
ідеали та еталони екологічно
вихованої особистості вчителя.
З огляду на викладене вище, можемо
констатувати, що актуалізація завдань
підготовки майбутніх учителів
початкових класів до екологічного
виховання молодших школярів
зумовлена сучасними
соціокультурними обставинами. Саме
в них можливим стає формування
екологічно вихованої особистості,
здатної до самостійного застосування
здобутих упродовж навчання
екологічних знань і набутих умінь.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1501 Початкова освіта |
Divisions: | Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра початкової і спеціальної освіти > Фахові видання |
Depositing User: | Users 13 not found. |
Date Deposited: | 21 Sep 2021 07:42 |
Last Modified: | 21 Sep 2021 07:42 |
URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12123 |