Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Екологічне виховання учнів початкової школи та підготовка вчителів до його здійснення як сучасна педагогічна проблема

Саєнко, Юлія (2021) Екологічне виховання учнів початкової школи та підготовка вчителів до його здійснення як сучасна педагогічна проблема. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Серія: Педагогіка (1 (26)). pp. 174-179. (In Press)

[thumbnail of Саєнко.pdf] Text
Саєнко.pdf

Download (322kB)

Abstract

У статті с визначено та
схарактеризовано особливості
екологічного виховання учнів
початкової школи й дпгоі товки
вчителів до його здійснення як сучасну
педагогічну проблему. Здійснено
аналіз наукових праць, присвячених
особливостям екологічного виховання
учнів початкової школи та підготовки
вчителів у цьому контексті. Окреслено
шляхи досягнення мети екологічного
виховання у разі виконання сукупності
взаємопов’язаних завдань, що мають
освітній, виховний та ціннісний
складники. Екологічне виховання є
одним із пріоритетних напрямів
у загальній системі виховання
і передбачає гармонійний розвиток
людини, її громадянської свідомості,
тому його не можна розглядати як
окрему форму виховання. Хоча,
безумовно, актуальність
і пецисфічність екологічного
виховання спонукають сприймати його
як один з найбільш важливих напрямів
загального виховного процесу.
У науково-педагогічній літературі
екологічна освіта та виховання
трактуються як психолого-
педагогічний процес впливу на людину
з метою формування у неї знань
наукових основ природокористування,
необхідних переконань і практичних
навичок, певної орієнтації та активної
соціальної позиції в галузі охорони
довкілля, раціонального
природокористування й відтворення
природних ресурсів. Сучасна теорія та
методика професійного навчання
пропонує певну концепцію
філософських і психолого-
педагогічних основ організації процесу
професійного екологічного виховання
майбутніх учителів початкових класів,
акцентуючи на ролі методик
і технологій, за допомогою яких можна
реалізувати зміст екологічного
виховання, утілюючи в життя найвищі
ідеали та еталони екологічно
вихованої особистості вчителя.
З огляду на викладене вище, можемо
констатувати, що актуалізація завдань
підготовки майбутніх учителів
початкових класів до екологічного
виховання молодших школярів
зумовлена сучасними
соціокультурними обставинами. Саме
в них можливим стає формування
екологічно вихованої особистості,
здатної до самостійного застосування
здобутих упродовж навчання
екологічних знань і набутих умінь.

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1501 Початкова освіта
Divisions: Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра початкової і спеціальної освіти > Фахові видання
Depositing User: Users 13 not found.
Date Deposited: 21 Sep 2021 07:42
Last Modified: 21 Sep 2021 07:42
URI: https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12123

Actions (login required)

View Item
View Item