Надольська, Ю. А. and Вишнева-Ільїна, К. С. (2020) Інфо-медійна грамотність у контексті шкільної освіти. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Філологія, 2 (46). pp. 38-42. ISSN 2409-1154
![Надольська Ю.А._Інфомедійна грамотність у контексті шкільної освіти.pdf [thumbnail of Надольська Ю.А._Інфомедійна грамотність у контексті шкільної освіти.pdf]](https://eprints.mdpu.org.ua/style/images/fileicons/text.png)
Надольська Ю.А._Інфомедійна грамотність у контексті шкільної освіти.pdf
Download (526kB)
Abstract
Анотація. В епоху інформатизації та ризиків, які містить у собі інформаційний простір, надважливого значення набуває розвиток критичного мислення та формування навичок інформаційної та медійної грамотності. Стаття присвячена проблемі інтеграції медіа-освіти у шкільну освіту. Мета статті полягає у дослідженні шляхів формування в учнів медіа-компетентності, власної медіа-свідомості та здобуття навичок критичного аналізу під час навчання іноземної мови.
У дослідженні було охарактеризовано поняття «медійної» та «інформаційної» грамотності та окреслено їх особливості. Особлива увага приділяється завданням медіа-освіти в Україні. Досліджено, що практичне значення навчання інфо-медійної грамотності та впровадження медіа-освіти в сучасну шкільну освіту зумовлено потребою розвитку в учнів умінь і навичок орієнтуватися в інформаційних потоках, розвиткові критичного мислення, формування медіа-імунітету особистості.
Спираючись на різні моделі медійної та цифрової компетентностей, було запропоновано систему вправ, які репрезентують шляхи і форми навчання інфо-медійної грамотності під час вивчення іноземної мови, зокрема німецької. Вправи насичені завданнями щодо знань про систему засобів масової інформації, умінням організовувати та зберігати інформацію, розвитку медіатворчості, рефлексії щодо споживання медіа-продуктів, розуміння власних медіа-потреб, умінь аналізувати, порівнювати та критично оцінювати рекламний контент, участі у формуванні засобів масової інформації, розвитку творчих здібностей шляхом створення власного медіапродукту, актуалізації навичок роботи з цифровими технологіями для обробки інформації, виховання патріотизму, любові до рідного краю.
Проведене дослідження дало змогу розширити уявлення про форми здобуття медійної компетенції на уроці іноземної мови. Перспективою подальших досліджень вважаємо систематизацію медіа-освітніх вправ у контексті навчання іноземної мови відповідно до мовного рівня та вікових особливостей учнів молодшої, середньої та старшої ланки.
Ключові слова: інформація, медійна грамотність, медіаосвіта, засоби масової інформації, критичне мислення.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Освіта > L Освіта (Загальне) L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1603 Середня освіта. Вищі школи P Мова та література > PD Германські мови Q Наука > Q Наука (Загальне) |
Divisions: | Філологічний факультет > Кафедра методики викладання германських мов > Фахові видання |
Depositing User: | Unnamed user with email angl_fil_mdpu@ukr.net |
Date Deposited: | 12 May 2021 06:53 |
Last Modified: | 12 May 2021 06:53 |
URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/11733 |