Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Розвиток комунікативної компетентності майбутніх психологів

Шевченко, С. В. and Фалько, Н. М. (2020) Розвиток комунікативної компетентності майбутніх психологів. Габітус, 2 (18). pp. 143-148.

[thumbnail of 28.pdf] Text
28.pdf

Download (260kB)

Abstract

Стаття присвячена розгляду проблеми
розвитку комунікативної компетентності майбутніх психологів. Актуальність
дослідження зумовлена підвищеними вимогами до майбутніх психологів та їх професійних компетентностей. Зазначено, що наявність певних знань, умінь та навичок
у студентів-психологів забезпечує ефективне здійснення комунікативного процесу
в професійній діяльності, надає можливість
фахівцю успішно вступати у різного роду
(вербальні та невербальні, усні й письмові)
контакти для вирішення комунікативних
задач (передачі інформації, проведення консультацій, встановлення та підтримки
контактів та інші). Визначено, що комунікативна компетентність – це узагальнена
комунікативна властивість майбутніх
фахівців (психологів), що включає розвинуті комунікативні здібності, сформовані
уміння і навички міжособистісної ефективної взаємодії та адекватне взаєморозуміння в процесі спілкування. В процесі експериментальної роботи визначено рівень
розвитку комунікативної компетентності
майбутніх психологів (рівень розвитку
комунікативних та організаторських здібностей, товариськості студентів-психологів), досліджено динамічні зміни у
визначених показниках комунікативної компетентності майбутніх психологів на різних етапах навчання. Виявлено домінуючий
у майбутніх психологів середній рівень
комунікативної компетентності за визначеними нами показниками. Вони здатні
ефективно взаємодіяти та взаєморозумітися в процесі спілкування. Ці студенти не
конфліктні, досить легко встановлюють
контакти з оточуючими, відкриті для спілкування і нових взаємин. Вони допитливі,
охоче слухають цікавого співрозмовника,
досить терплячі в спілкуванні з іншими,
відстоюють свою точку зору. Проведено
порівняння показників комунікативної компетентності майбутніх психологів на
різних етапах навчання. Зазначено, що
навчання на старших курсах є більш професійно-орієнтованим, що позначається
на показниках комунікативної компетентності. Виявлений перспективний вектор
(вивчення факторів, які впливають на формування комунікативної компетентності
майбутніх психологів) подальших досліджень означеної проблеми

Item Type: Article
Subjects: B Філософія. Психологія. Релігія > BF Психологія
Divisions: Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра психології > Фахові видання
Depositing User: Users 4414 not found.
Date Deposited: 21 Dec 2020 10:46
Last Modified: 05 Feb 2025 11:05
URI: https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/11087

Actions (login required)

View Item
View Item