Рябуха, Т. В. and Гостіщева, Н. О. and Куликова, Л. А. and Харченко, Т. І. (2020) «Перевернуте навчання» як інноваційна технологія викладання іноземних мов у вищій школі. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр., 2 (72). pp. 100-106. ISSN 1992-5786
![22.pdf [thumbnail of 22.pdf]](https://eprints.mdpu.org.ua/style/images/fileicons/text.png)
22.pdf
Download (312kB)
Abstract
Статтю присвячено необхідності впровадження в навчальний процес закладів вищої освіти інноваційних методів і технологій, які б відповідали викликам часу. Зокрема, розглянуто можливості впровадження технології перевернутого навчання у викладання дисципліни «Іноземна мова». Досліджено сутність технології перевернутого навчання, яка полягає в кардинальній реорганізації навчального процесу – зміні розподілу часу, затраченого викладачем на пояснення нового матеріалу та його відпрацювання, що дає змогу ефективно використовувати аудиторні години. Виокремлено переваги її використання як для викладачів, так і для студентів. Серед цих переваг розглядаються такі позиції: раціоналізація використання аудиторного часу; підвищення ступеня відповідальності і автономності студентів; більш усвідомлене засвоєння студентами навчального матеріалу; підвищення ступеня креативності та критичного мислення студентів; персоніфікований підхід до кожного студента, можливість для викладача створювати авторські мініуроки, які враховують особливості професійно орієнтованого навчання, вікові та психологічні особливості студентів групи; змога кожного студента працювати в індивідуальному ритмі; змога постійно архівувати матеріал для подальшого перегляду під час підготовки до контрольної роботи, заліку або іспиту; позитивна трансформація рольових відносин викладача і студента, коли студент стає здобувачем власних знань, а викладач відіграє роль гіда, який допомагає студентам не потонути в морі інформації; зростання мотивації учнів, поліпшення обстановки в аудиторії, яка стає більш доброзичливою і комфортною; можливість вищої концентрації уваги. Доведено, що ця освітня технологія дає змогу будь-якому студенту незалежно від початкового рівня сформованості його іншомовної компетенції домогтися високих результатів у вивченні іноземної мови, оскільки матеріал вивчається вдома в комфортному режимі в умовах не обмеженого зовнішніми факторами часового проміжку. Ретельність опрацювання матеріалу залежить тільки від рівня внутрішньої мотивації студента. Разом із тим інтерактивний характер завдань у навчальній аудиторії неминуче стимулює і зовнішню мотивацію. Схарактеризовані труднощі застосування технології перевернутого навчання в освітньому процесі, а також наведені можливі способи їх подолання.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта P Мова та література > PE Англійська мова |
Divisions: | Філологічний факультет > Кафедра германської філології |
Depositing User: | Users 35 not found. |
Date Deposited: | 05 Nov 2020 13:51 |
Last Modified: | 05 Nov 2020 13:51 |
URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/10843 |