Розмова про війну з дітьми

Прокоф’єва, О. О. and Прокоф'єва, О. А. (2018) Розмова про війну з дітьми. Психологія і педагогіка: методика та проблеми практичного застосування: матеріали Міжнар. наук.-практ. конф., 21-22 грудня 2018 р.. pp. 92-94.

[thumbnail of война.pdf] Text
война.pdf

Download (374kB)

Abstract

Все частіше ми чуємо серед розмов молодших школярів дитячі роздуми про війну. Багатьом дітям не вистачає базових навичок грамотності, які необхідні для розмежування думок і фактів. Національна спілка по запобіганню жорстокої поведінки з дітьми (NSPCC) Великобританії провела 2017 р. дослідження, яке виявило, що серед основних думок дітей є ядерна війна. NSPCC наголошує, що психічне здоров’я дітей руйнується фальшивими, підробленими новинами [1]. Те, як світ зараз споживає новини, різко відрізняється від того, як це було 20 років тому. Діти, молодь зростають в агресивному інформаційному просторі, вони спостерігають за масштабними інцидентами, які розгортаються наживо на телебаченні, подіями в зоні операції об’єднаних сил ООС (антитерористичної операції), мають доступ до багатьох думок в соціальних мережах, часто з ненадійних джерел. Фальшиві новини – це сенсаційна, перебільшена, часто неправдива інформація, яка поширюється для збільшення кількості споживачів і доходів. Такі новини мають цілеспрямований вплив на формування світогляду за певним замовленням. Дорослі можуть (але не завжди) розрізняти реальні і нереальні повідомлення, можуть зрозуміти мотиви авторів і сприймати інформацію з обережністю. У дітей немає такого досвіду і навичок, те, що вони читають і чують, не обговорюється і не піддається сумніву ні вдома, ні в школі. Це призводить до великих проблем. Найбільшим страхом у дітей є війна і тероризм. Зростання рівня їх занепокоєння пов’язано з новинами – чи то АТО, онкозахворювання, тероризм, автокатастрофи. Ніколи ще не було більш важливого часу, щоб забезпечити дітей і молодь доступом до об’єктивних новин, які їм можна дивитися без страху. Однак, це, скоріш за все, утопія. Ключовим є розвиток критичного мислення, створення довірливої і безпечної атмосфери вдома і в школі. Відсутність підтримки, яка допомагає розвитку критичного мислення, безперечно, призведе до збільшення проблем психічного здоров’я серед молоді.
У сучасному світі батьки і вчителі також стикаються з проблемою пояснення насильства, тероризму, війни дітям. Це важкі, але вкрай необхідні бесіди. Вони дають батькам і вчителям можливість допомогти своїм дітям почувати себе більш безпечно і впевнено та розуміти світ, в якому вони живуть.
Наступна інформація може бути корисною для батьків і вчителів під час обговорення цих питань.

Item Type: Article
Subjects: B Філософія. Психологія. Релігія > BF Психологія
Q Наука > QH Природознавство > QH301 Біологія
Divisions: Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра психології
Хіміко-біологічний факультет > Кафедра анатомії і фізіології людини та тварин
Depositing User: Users 4453 not found.
Date Deposited: 15 Oct 2019 07:19
Last Modified: 12 Oct 2021 09:40
URI: https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/6979

Actions (login required)

View Item
View Item