МДПУ репозиторій

Андрагог як провідник процесу навчання дорослих

Ізбаш, С. С. (2018) Андрагог як провідник процесу навчання дорослих. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Педагогічні науки (2). с. 99-109.

[img]
Перегляд
Text
12-1.pdf

Скачати (513kB) | Перегляд

Резюме

У статті аналізується сутність професійної діяльності андрагога як диригента процесу навчання дорослих. Відзначено, що ідея лідерства набуває особливого значення як у освітніх, так і соціальних аспектах і має оригінальну історію українського народу. Встановлено, що вивчення сутності лідерства у сфері освіти дорослих має велике значення для української системи освіти, оскільки підготовка професійних андрагогів як лідерів у процесі навчання дорослих сприяє формуванню конкурентних компетентностей у фахівців. Автор пропонує власне визначення поняття «андрагог» і доводить, що сучасний андрагог виступає лідером, організатором, керівником навчання дорослих, виконує певні функції та ролі у суспільстві, що спонукає дорослих мотивовано засвоювати новий досвід пізнання дійсності. Андрагогічна діяльність у статті визначається як специфічний вид професійної діяльності педагога, що працює з дорослими, і спрямований на задоволення потреб дорослих у теоретичних та практичних знаннях та навичках, підтримці та розвитку їх у навчанні та реалізується за допомогою виконання інформаційно-освітніх ролей (консультанта, експерта, наставника, гіда, тьютора, тренера, фасилітатора, модератора, помічника, радника тощо) та провідних організаційно-управлінських функцій. Діяльність андрагога – тренувати, консультувати, надавати соціальну допомогу та виконувати організаційні та управлінські функції у навчальному середовищі дорослих людей. У статті зазначається, що андрагог здатний повести за собою дорослих учнів, а головне, надати їм можливості для самовдосконалення. Доведено, що андрагог виступає провідником процесу навчання дорослих, оскільки його діяльність спрямована на психолого-андрагогічну діагностику тих, хто навчається; спільне планування з дорослими учнями навчального процесу; створення умов для реалізації навчального процесу; загальне впровадження навчального процесу; оцінювання процесу та результатів навчання; формулювання нових цілей навчання; корекцію процесу навчання. Андрагог полегшує особистості пошук себе.

Тип елементу : Стаття
Теми: L Освіта > LC Спеціальні аспекти освіти > LC5201 Додаткова освіта. Доросла освіта. Неперервна Освіта
Підрозділи: Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра педагогіки і педагогічної майстерності > Фахові видання
Користувач, що депонує: Кафедра педагогіки та педагогічної майстерності
Дата внесення: 05 Лип 2019 07:36
Останні зміни: 16 Жов 2020 06:25
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/4441

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу