MDPU Repository

Розробка теоретико-методологічних засад відкритої освіти як стратегії реалізації ідей і принципів людиномірності

Прийма, Сергій (2013) Розробка теоретико-методологічних засад відкритої освіти як стратегії реалізації ідей і принципів людиномірності. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: Педагогіка , 2 (11). pp. 70-83. ISSN 2219-5203

[img] Text
748-1387-2-PB.pdf

Download (315kB)

Abstract

У статті наведено результати дослідження з розробки теоретико-методологічних засад відкритої освіти як провідної стратегії реалізації ідей і принципів людиномірності. Показано, що на сучасному етапі розвитку інформаційного суспільства найбільш адекватною стратегією реалізації ідей і принципів людиномірності є відкрита освіта. У ході дослідження виявлено основні методологічні детермінанти відкритої освіти, до яких належать такі вихідні фундаментальні категорії, як «відкритість», «свобода», «відповідальність» та «інформація», визначено їх місце й потенціал у реалізації ідей і принципів людиномірності в освітніх системах. Доведено, що адекватне й усебічне розуміння феномена відкритої освіти можливе за умови залучення такої постнекласичної методологічної парадигми, як синергійно-інформаційний підхід. Саме цей підхід дає змогу адекватно відобразити сучасне світорозуміння, що є протилежним раціоналізму як світоглядному підходу, й уможливлює в рамках феномена відкритої освіти дорослих концептуалізацію таких категорій, як відкритість, свобода, відповідальність та інформація.

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > L Освіта (Загальне)
Divisions: Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра інформатики і кібернетики
Depositing User: admin admin mdpu
Date Deposited: 11 Mar 2016 13:59
Last Modified: 02 Oct 2019 05:53
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/362

Actions (login required)

View Item View Item